Jaana

Laihduttamisen ei tarvitse olla vaikeaa tai elämää rajoittavaa. Yksinkertaiset elämäntapamuutokset voivat auttaa sinua laihduttamisessa ja painonhallinnassa. Mutta ihminen voi pudottaa painoaan myös nopeasti: verkko suorastaan tulvii erilaisista villitysruokavalioista, joiden avulla voit karistaa kiloja pois ennätystahtiin.

Tällaisten ruokavalioiden noudattaminen ei yleensä johda pysyviin elämäntapamuutoksiin tai kestävään painonhallintaan. Miten ihminen sitten voi pudottaa painoaan pysyvästi aloittamatta ankaraa laihdutuskuuria?

1. Suosi kevyempiä vaihtoehtoja

Käytä aina salaatinkastikkeiden, majoneesien, maitotuotteiden ja muiden elintarvikkeiden vähärasvaisia ​​versioita. Voit pudottaa päivittäin kuluttamiasi kaloreita vaivattomasti käyttämällä eri elintarvikkeiden terveellisempiä vaihtoehtoja.

Tämä periaate pätee myös raha-asioissa, lainojen kohdalla. Jos sinulla on kalliita kulutusluottoja tai pikalainoja, lainojen yhdistäminen voi auttaa sinua saamaan lainoillesi kevyemmän ja edullisemman koron. Älä siis maksa epäterveellistä korkoa, vaan yhdistä lainasi. Voit yhdistää lainasi esimerkiksi Loanscouter lainavertailupalvelussa.

Tässä muita terveellisiä vaihtoehtoja elintarvikkeille: Käytä salsaa tai hummusta dippinä, levitä voileipiisi sinappia majoneesin sijasta, syö tavallisia paahdettuja bataatteja valkoisten perunoiden sijasta, käytä kahvissasi rasvatonta maitoa kerman sijasta ja käytä salaatissasi vähän ranskalaista salaatinkastiketta kermaisen kastikkeen paaluttamisen sijasta.

2. Älä syö prosessoituja elintarvikkeita

Suosi laadukkaan, minimaalisesti prosessoidun oikean ruoan syömistä. Ihannetapauksessa ostamillasi elintarvikkeilla ei pitäisi olla edes luetteloa ainesosista. Syömällä yksittäisistä ainesosista koostuvia elintarvikkeita, kuten munia, lihaa ja vihanneksia pidät nälkäsi poissa pidempään, mikä tekee painosi pudottamisesta huomattavasti helpompaa.

3. Nuku riittävästi

Kun ihminen aloittaa laihdutuskuurin, kiinnittää hän yleensä ensimmäiseksi huomiota ruokavalioonsa ja liikunnan määräänsä. Ihmisen tulisi myös pyrkiä saamaan riittävästi hyvää unta.

Unella on vaikutus kylläisyyttä säätelevien hormonien, kuten leptiini- ja greliini-hormonien, määriin. Leptiini on kylläisyyshormoni, joka saa ihmisen kokemaan olonsa kylläiseksi auttaen ihmistä pitämään annoskokonsa kohtuullisina. Greliini puolestaan aiheuttaa pientä nälän tunnetta ihmisessä koko ajan. Jos ihminen ei nuku riittävästi, näiden hormonien tasapaino järkkyy.

Pyri siis nukkumaan enemmän joka päivä ja tulet huomaamaan kuinka pysyt kylläisenä pidempään. Jos olet henkilö, jolle herätyskellon soittoon herääminen on haastavaa, et luultavasti anna kehollesi riittävästi lepoa.

4. Älä juo kaloreita

Sokeriset juomat sisältävät todella paljon energiaa, mutta ne eivät tee ihmisestä kylläistä yhtä helposti kuin kiinteät ruoat. Sammuta janosi siis vedellä, tai vähärasvaisella maidolla sokeristen juomien sijasta.

Kannattaa välttää myös alkoholipitoisten juomien juomista, koska ne sisältävät paljon kaloreita ja laskevat estojasi. Makkaraperunoiden ostaminen nakkikioskilta on paljon houkuttelevampaa parin alkoholiannoksen juomisen jälkeen kuin täysin selvänä.

Laihduttamisen ei tarvitse olla vaikeaa

Yksinkertaiset muutokset ihmisen arkielämässä johtavat usein pysyvämpiin muutoksiin kuin nopeat radikaalit muutokset. Ala seuramaan vähintään kolmea tämän artikkelin sisältämää vinkkiä ja tulet huomaamaan kuinka alat laihtumaan vaivattomasti.

  • ylös 4
  • alas 4

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat