Kasvikset hoikistavat, koska maha ei osaa laskea kaloreita

Ruokien laimentaminen kasviksia lisäämällä on loistava apua painonhallintaan. Hoikistut ilman nälkää.Lue koko juttu

Kasvikset hoikistavat, koska maha ei osaa laskea kaloreita

Kommentit (2)

pupu

Kasvikset olivat minulle perusruokaa pitkän aikaa,  kunnes sain allergian nimeltä punajäkälä. Sen jälkeen ruokavaliosta piti tiputtaa pois kasviksia ja hedelmiä, kuten omena, sitrushedelmät, ananas, tomaatti, mansikka, keräkaali, paprika, kiivi...joudun todella ostoksilla miettimään, mitä ostan kaappiini. Olen ollut itseni koekaniini. Myös suolisto reagoi näihin. Pois tippuneiden tilalle olen ostanut apteekista vitamiinipillereitä, ettei vaan tule vajetta. Edelleen elämä on kokeilua, ravintoloissa tilaan vain tuttua ja turvallista. Tästä on tullut inhottava kierre, mutta aion optimistisena päästä siitä irti ja etsiä ruokavalio, joka sopii elimistölleni.  

Aivan oikein.

Lihottajia eivät olekaan kalorit vaan nopeat hiilarit, joita ympäristössämme tarjotaan joka käänteessä. Makeiset, kahvileivät, välipalat, einekset ja roskaruoka ovat niitä pullollaan (tai sisältävät piilosokeria) ja varmasti lihottavat. 

Näemme surullisesti lapsissa lihavuusbuumin järkyttävän kasvun, kun perheiden säännölliset ruokailut ovat vähentyneet ja lapset elävät näillä teollisilla roskaruuilla lähes varmasti lihoen ennemmin tai myöhemmin. 

Kasvisten lisääminen on tietysti hyvä asia, mutta ymmärtämättömästi niiden avulla liikaa koostetun aterian jälkeen tulee liian nopeasti nälkä, kun energiaa ei ole riittävästi. 

Virheellisesti rasvaa vältetään, vaikka juuri runsas oliviiöljyn käyttö tuo energiaa ja hyvää rasvaa. 

Valkuainen on erittäin hyvä nälän ylläpitäjä. Tutkimuksess selvisi, että valkuaisen vajaus johtaa varmasti ylensyöntiin ja lihomiseen. 

Itse tiedän kokemuksesta, että munakas, jossa on esim. sientä ja sipulia 3 kertaa enemmän kuin munaa ja reilu loraus oliiviöljyä, on terveellinen ja loistava nälän tappaja.

Kasvikset mielletään liian suppeasti.

Niitä ovat vihannesten lisäksi marjat, sienet, siement, pähkinät, levät, hedelmät, yrtit, rohdokset ja pavut. Jos osaa syödä päivittäin superterveellisen siemen - marjasmoothien, kasvisten syödyn määrän voi helposti nostaa kiloon päivässä, millä suoli ja terveys pysyy jo hyvässä kunnossa kun kuitua tulee tarpeeksi.   

Veli-Jussi "Vessi" Jalkanen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat