Syö vihreää – jokainen solusi tarvitsee niiden folaattia

Riko kurkunvihreä kupla! Folaattia, jota tummanvihreät kasvikset ovat pullollaan, saa meistä harva tarpeeksi.Lue koko juttu

Syö vihreää – jokainen solusi tarvitsee niiden folaattia

Kommentit (1)

Suomalaiset saavat keskimäärin folaattia 256 mg/pv kun terveellinen optimimäärä olisi 800- 1000 mg.

Suomessa suositus on surkea 300 mg mutta Englannissa nostettiin suositus 800 mg:aan neurologien suosituksesta ja sen saanti varmistetaan lisäämällä foolihappoa (muuttuu elimistössä folaatiksi) jauhoihin niin, että suositussaanti toteutuu. 

Seuraus oli, että muistisairaudet alkoivat UK:ssa vähentyä kun muualla Euroopassa ne vain lisääntyvät, kuten myös Suomessa, jossa diagnosoituja ja diagnosoimattomia muistisairaita on jo noin 500.000.

On hyvä syödä vihreää foolihapon, kuidun ja magnesieumin takia, mutta vielä järkevämpää on syödä, tehokas moni-B vitamiini, jossa on myös foolihappoa ainakin 400 mg.

Foolaatti, B12, B6, Omega 3 (3 g) ja D-vitamiini (100 mcg) ovat kova viisikko torjumaan muistisairauksia ja lievempää hajamielisyyttäkin, joiden kanssa ei ole ollenkaan kiva tuskailla.

Jos haluaa oikein hifistellä aivojaan hyvään kuntoon, kannattaa lisätä valikoimaan myös Litium, Alfalipoinihappo, NAC, Ginko Biloba, melatoniini ja fosfolipidit. 

Paljon kivempaa on elää seniorivuosia kirkkailla aivoilla :=) 

Veli-Jussi "Vessi" Jalkanen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat