Herkkä vatsa ja hyvät bakteerit eivät pidä samasta ruoasta - mikä avuksi?

Kuva: <span class="photographer">Shutterstock</span>

Suoliston terveyttä tuet parhaiten, kun syöt kuituja ja kasviksia. Mutta mitä tehdä, jos vatsa ei kestä niitä?Lue koko juttu

Herkkä vatsa ja hyvät bakteerit eivät pidä samasta ruoasta - mikä avuksi?

Kommentit (3)

Vierailija

Gluteenittomia kauraleseitä, hamppurouhetta, tomaattia, kurkkua, paprikaa, tummia lehtisalaatteja, pinaattia, vähän siemeniä, kukka/parsakaalia, porkkanaa, kvinoaa, hirssiä, mustikoita, vadelmia, muita marjoja jne. joka päivä monipuolisesti. Sisältää paljon kuitua ja sopii herkkävatsaisellekin. Jätä pois peruna, pasta, riisi, sipulit, gluteeniviljat sekä maissi ynnä kaikki yhtään sokeria sisältävät tuotteet. Näin saat monipuolisesti kuitua ja vatsa voi hyvin. Boostata voit vielä nauttimalla ab-jogurttia (myös laktoositon luomu) ja/tai monikirjoisia maitohappobakteerikapseleita välillä merkkiä vaihtamalla. Vatsa ja elämä hymyilee.

Ärsyyntynyt, 0suolikin

Voi, voi. Ei käy kaali, ei sipuli ja gluteeniton lese on ihan turhaa... Paprikastakin suoli paukkuu. Miksi ihmeessä pitäisi luopua perunasta tai leivästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kasasen kootut

Dysbioosi voidaan korjata. Pahisbakteeri Bilophila Wardsworthiaa ruokkivat maitotuotteet kannattaa jättää hyllylle, ja säästää kaikenlaisten herkän vatsan ravintolisiin uppoavat rahat tervehdyttävän ruuan ostoon. Ei vatsa pahuuttaan herkistele. Aiheesta YouTubessa luentoni: Ruoka olkoon lääkkeesi (vuotavan suolen syyt Osassa 1).

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat