Maija

Korona-aika on kestänyt jo yli vuoden, minkä johdosta monen mielenterveys ja fyysinen hyvinvointi ovat olleet kovilla. Olen itse huomannut, että ennen kaikkea etätyön fyysinen kuormitus alkaa tuntua kropassa. Keittiön pöytä ei ole enää niin mielekäs työympäristö, sillä puinen pöytä ei ole ergonomisesti hyvä ja kannettava tietokone tuntuu vetävän ryhtiä kasaan. Miten te olette ratkaisseet vastaavia ongelmia? Oletteko hommanneet esimerkiksi sähköpöydän kotiin? Itselleni on ollut liikunnasta hurjasti apua.

Joogasta apua

Oman mieleni on saanut rauhalliseksi jooga, jossa olen ollut kiinteässä etäopetuksessa. Oletteko te muut kokeilleet samaa menetelmää? Tai kenties pilatesta? Siinä saa hyvin yhdistettyä henkisen ja fyysisen puolen, kun pääsee samalla rauhoittumaan ja nauttimaan rauhallisesta venytyksestä. Lisäksi etätunneille osallistuminen on helppoa, kun ei tarvitse kuin klikata itsensä sisään virtuaalitunnille ja levittää joogamatto keskelle olohuonetta. Minulle tämä on ollut tosi hyvä ratkaisu esimerkiksi mökillä ollessa, kun ei ole tarvinnut huolehtia edes liikkumisista tai mistään muista asioista.

Tämän helpompaa ei juuri itsestään huolehtiminen voisi olla, sillä se onnistuu koska tahansa ja mistä tahansa! Live opettajani on todella hyvä, minkä johdosta en enää haluaisi mennä muualle. Olisiko teillä vinkkejä, mistä kannattaisi mennä katsomaan uusia joogatunteja?

Ergonominen työasento

Kuten aiemmin mainitsin, ergonominen työasento on todella tärkeää oman fyysisen hyvinvoinnin kannalta. Ostin hiljattain kotiini sähköpöydän ja siitä on ollut valtavan suuri apu, sillä olen saanut säädettyä korkeutta itselleni sopivaksi ja se on hyödyttänyt minua todella paljon. Kun seisoo esimerkiksi 15 minuuttia ja istuu loppuajan tunnista, työpäivä menee todella nopeasti. Tämä onkin erinomainen asia.

Toinen todella hyvä ratkaisu on ollut hankkia jumppapallo. Sen päällä on helppo ja kiva istua. Samalla tulee aktivoitua lantioalueen lihaksia. Onko teillä kokemusta tästä tai kenties kiinnostusta jumppapallon hankkimiseen tulevaisuudessa?

Uusista asioista kiinnostuminen ja mökkeily

Uusista asioista kiinnostuminen pitää selkeästi mielen virkeänä myös silloin, kun kodin ulkopuolelle ei pääse. On ollut mielenkiintoista huomata, kuinka suomalaisilla on tullut mitä erilaisempia kiinnostuksen kohteita, onkohan tämäkin ollut myös eräänlaista hyvinvoinnin huolehtimista, kun ihmiset ovat jääneet koteihin unelmoimaan? Millaisia haaveita teille on herännyt korona-aikaan? Monet ovat lähteneet mökkikaupoille ja moottoriajoneuvoja on ostettu enemmän kuin koskaan. Samaan aikaan teknologiaosakkeet ovat Yhdysvalloissa nousseet nopeammin kuin kukaan olisi odottanut – jättimäiset verkkokaupat ja sähköautot ovat edustaneet tällä saralla kärkikastia. Tämän vuoden alusta alkaen kryptovaluutat ovat nousseet kuumimmiksi hiteiksi, minkä takia monille suomalaisille esimerkiksi Bitcoin ja Dogecoin ovat tulleet termeinä tutuiksi. Itse olen miettinyt ihan omasta uteliaisuudesta ja jatkuvan oppimisen tueksi, että osta dogecoin ja testaa, mistä ihmeestä on kyse. Ajattelin kuitenkin tutustua aihepiiriin tarkemmin ensiksi, jotta tutustun kryptovaluuttoihin paremmin.

Olisi kiva kuulla kanssa teidän mielipiteitä, aktiviteetteja ja unelmia näin lähes vuoden eristäytymisen jälkeen!

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat