Kolesterolilääke aiheuttaa nivelkipuja - mistä apua?

Mitä voi tehdä, jos kolesterolia pitäisi alentaa tehokkaasti mutta statiini tuntuu aiheuttavan ikäviä sivuvaikutuksia? Sisätautilääkäri vastaa.Lue koko juttu

Kolesterolilääke aiheuttaa nivelkipuja - mistä apua?

Kommentit (2)

Rikki

Olen samassa tilanteessa. Käytin aikoinaan Lipcut lääkettä joka ei sopinut ja nyt ollut käytössä Rosuvastatin toistakymmentä vuotta lisäksi Lipanthyl Penta. Kivut nivelissä ja lihaksissa ovat hirveät mutta mitään turvotusta ei ole havaittavissa. Kilpirauhasen toimintaa on lääkitys myös ja arvot kohdallaan. Jotain täytyisi tehdä tilanteelle oikeasti pelkkä lääkärin myötätuntoinen puhe ei paranna.

labra

Rosuvasastinin aloitin 3viikkoa sitten ja kivut hirveät jaloissa ,,samaan aikaan alkoi suun kuivuminen janon tunne ja rasituskoe sokeriarvot 11,5  2v aiemmin 10.1 .pahoin voinnin tunnetta pääkipeä olen niin sairas että vängällä ulos 3ertaa päivä koiran kanssa,nyt lopetin 2 päivää sitten kolestrolilääkkeen oton ja alan oleen ok,ei janon tunnetta pahaa.meen diabeetes hoitajalle.kolestroliarvot alle 5,toinen asia kun lukee ihmisten kirjoituksia lääkelistaa TRIPTYL lääke muoti kipulääke ,ite 10v söin ja alkoi paiineet oleen niin korkeat mutta paniikki häiriönä pidettiin muutaman kerran a-lanssilla sairaalaan.En pysynnyt pystyssä korkeiden verenpaineiden vuoksi verenpaine lääke plus nesteenpoisto vaikka en turvotusta nähnyt ,sain sen pois olo koheni edes pysyin pystyssä ja vihdoin yks lääkäri tuumas kun mua väsytti kun menin miksi syön Triptyl ja yli 70v kipuihin vastasin,Se 10mg alettiin alaa alas oli muuten tuskallista sitten nesteen poistolääke natrium 124-133 välill

 eli suolat vähissä.vihdoin olo hyvä kun norm verenpaine lääkitys. mutta 4kk ja rasvaarvot oli silloin koholla,aloin ruokaremotin painon hallinnan ja nyt tarkastuksessa rasvarvot alle 5 ja kuiteskin Korona lääke ,ok aloin sanoin että kerran yritetty ja kivut hirveät.nyt sama juttu.Huomannut että TRIPTYL OLI MULLA joka piti joskus kohtauksittain verenpaineen 278/110 pulssi 104.Lääkärit sais siihenkin kiinnittää huomioita.Mielialaläke ite luen luulsairas ja piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat