Keuhkoveritulppa tulee hiipien tai yllättää kertalaakilla

klo 10:25 | 20.8.2021
Keuhkoveritulpan oireet hämäävät, ja joskus se on jopa oireeton. Jos hengenahdistus pahenee ja tulee rintatuntemuksia, pitää mennä kipin kapin lääkäriin. Katso kaikki vaaranmerkit!Lue koko juttu
Aina ei edes pohje turpoa, kuten itselläni. Niinpä ei lääkäri uskonutkaan tulpan mahdollisuuteen, vaikka se kerran oli ollut. Niinpä, monen turhan lääkärireissun jälkeen päädyin teholle, molemminpuolinen keuhkombolia ja sydämen oikea kammio kaksinkertainen. Että näin.
Kuulostaa tutulta.. Nimim. 2x keuhkoembolia.
Omin voimin autolla päivystykseen hengitysvaikeuksien takia. Taustalla syvä laskimotukos oikean jalan pohkeessa. En päässyt edes lääkärille vaan hoitajalle ainoastaan. Perustutkimukset, "ei sulla varmaan mitään ole". Vaatteita pukiessa sanoi että "katsotaanpa vielä happisaturaatio." "Hyvänen aika eihän sulla kulje happi ollenkaan", johon minä tuumasin että siksi mä täällä oon. Molemminpuolinen keuhkoembolia oli se ei mitään.
Tätä mietin, kun itselläni on ollut jonkun aikaa keuhkojen hapenottovaikeuksia. Liikkuminen, vähäinenkin, hengästyttää ja kyykistellessä silmissä mustenee kun happi loppuu. Minulla on astma ja koronan takia tutkittu hyvin. 3/2020 sairastuin kotonaan ja LongCivid myllää vielä.
Jälleen herää kysymys, onko otettu 1 tai 2 koronarokotetta? Tuntuu nyt olevan kansantauti nämä emboliat, kun injektiot lisääntyvät? Mutta eihän kukaan mitään myönnä.
Uskaltaako ottaa koronarokotteen? Itsellä: Verenpaine-/koletsroli-/astma-/allerkia-/refluksi-/diabeteslääkkeet. Tarvittaessa sildenafillia erektioon, glugosamiinia niveliile, tulehduskipulääkkeitä. Vaikea uniapnea on chap-laite ja Huom. Trombosyytit yli 500 !? Mies 64v.
Hölönpölöä,että kaikki veritulpat olisi rokotuksista.
Itselläni oli alkutalvesta keuhkoveritulppa eikä oltu silloin vielä rokotettu.
Iät ajat on sairastuttu ko.tauteihin.