Sanni

Ahdistus, stressi ja uupumus ovat arkipäivää monelle suomalaiselle. Usein masennuksen, ahdistuksen ja uupumuksen taustalla on pitkittynyt stressi. Pitkittynyt stressi voi olla vuosien ja vuosikymmenien ajan jatkunut kierre. Pitkittyneestä stressistä on voinut tulla tavalliselta tuntuva olotila, ettei sitä edes enää huomaa. Lopulta pitkäkestoinen stressi alkaa ilmetä ahdistuksena, masennuksena ja uupumuksena.
 

Mistä apua stressiin ja ahdistukseen?

1. Ota käyttöön laadukas CBD-öljy, joka tasapainottaa kehoa ja hermostoa
 

Globaalisti suureen suosioon noussut ravintolisä CBD-öljy on auttanut jo satoja miljoonia ihmisiä voimaan paremmin kiihtyvällä tahdilla muuttuvassa maailmassa. CBD (kannabidioli) on kannabiskasvien tärkeimpiä vaikuttavia yhdisteitä yhdessä THC:n (delta-9-tetrahydrokannabinoli) kanssa. THC on kannabiskasvien päihdyttävä yhdiste, kun taas CBD tunnetaan sen rauhoittavista ja ahdistusta lievittävistä vaikutuksista. CBD-öljy ei ole lainkaan päihdyttävä.
 

CBD:n kehoa ja hermostoa tasapainottavat vaikutukset vaikutukset perustuvat ihmisen endokannabinoidijärjestelmään, jota Yhdysvaltain terveysviranomainen pitää niin tärkeänä, että ovat julkaisseet katselmuksen jossa kertoo endokannabinoidijärjestelmän liittyvän lähes kaikkiin tauteihin ihmisellä.

EU:ssa ja Suomessa myytävät CBD-tuotteet valmistetaan kuituhampusta, ja niiden THC-pitoisuus saa olla enintään 0,2%.
 

2. Ulkoile päivittäin aamulla ja illalla
 

Tutkimusten mukaan jo 10 minuutin kävely tekee hyvää. Aina parempi jos pääset kävelemään luontoon, mutta aivojen uloimman osan, eli silmien kannalta tärkeintä on saada auringonvaloa aamulla ja illalla. Pilvisellä säälläkin aivomme ja silmämme tarvitsevat ulkoilman valoa voidakseen säädellä unirytmiin ja mielialaan vaikuttavaa serotoniinin tuotantoa. Lisäksi raikas ilma ja kevyt kävely tekee hyvää koko elimistölle ja siten myös mielialalle.
 

Pitkittynyt stressi vaatii lempeää suhtatumista ja hyvinvoinnista huolehtimista. Kroonisesti stressaantuneen kannattaa rankan ja kuormittavan liikunnan sijaan pitäytyä erityisesti rennossa ja kevyessä liikunnassa.
 

3. Mieti millä mieltäsi ruokit
 

Elämä on sitä mille annat huomiosi. Se mihin keskityt, se kasvaa ja jokin siellä virtaa sinun kokemukseen. Se mihin me annamme huomiomme ja mitä merkityksiä me siihen liitämme, se ratkaisee ihmisen kohtalon. Mitä ikinä sinulle tapahtuukin, kiinnitä, tai suunta huomiosi omaan kykyysi toimia siinä tilanteesa.
 

Ajatus on siis se, että sinä olet sitä mitä olet tähän mennessä ajatellut, tuntenut ja tehnyt sen suhteen mitä sulle on tapahtunut. Mutta sinusta voi tulla se mitä yrität tehdä, tuntea ja tulkita seuraavaksi.
 

Vaikka meille ihmisille onkin inhimillistä, että evoluution myötä me herkemmin keskitymme uhkaan, kuin mahdollisuuteen. Me siis annamme enemmän ja helpommin huomiota sille mitä pelkäämme, tai himoitsemme, kuin sille mikä edustaa meille pääsyä parempaan, niin siitä huolimatta ihminen voi oppia kantamaan 100% vastuun siitä mille antaa huomiota.
 

Missä tahansa tilanteessa voi valita paremmin, jos valjastaa huomionsa niiden rakentavampien vaihtoehtojen valitsemiseen. Tämä on yhteistä selviytyjille, sillä he ovat merkityksen mestareita. Heillä on mustavyö merkityksissä ja ennen kaikkea he antavat energiaa sille mikä edustaa toivoa ja mahdollisuuksia. Eikä sille mikä vie voimat.
 

Laita hyvinvointi ja stressistä palautuminen tärkeysjärjestyksessä ykkössijalle.

Oletko saanut apua CBD-tuotteista ahdistukseen ja/tai stressiin?
Kyllä
Kyllä
80.0%
En ole vielä kokeillut
En ole vielä kokeillut
20.0%
En
En
0%
Ääniä yhteensä: 10
  • ylös 7
  • alas 0

Kommentit (1)

Vierailija

Kiitos! Paljon hyvää asiaa tuli tässä. Olen myös kuullut paljon hyvää CBD-tuotteista ystäviltäni. Täytyypä tosiaan testata itsekin ahdistukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat