Kateus paljastaa mitä kaipaat – näin käännät ikävän tunteen voimaksi

klo 10:18 | 29.3.2022
Kadehtiminen koskettaa ihan kaikkia, ja lisääntyneen sometuksen myötä altistuneiden määrä vain kasvaa. Torjumisen sijaan kateus kannattaa kääntää rohkaisuksi kohti omannäköistä elämää.Lue koko juttu
"Voisiko kateuden tunne vinkata jostakin haaveesta, jonka olet ehkä torjunut itseltäsi? Se, että toinen on sen saavuttanut, ei ole sinulta pois vaan voit imeä siitä inspiraatiota oman unelmasi täyttämiseen."
Aivan kuin kaikki kateuden aiheet olisivat saavutettavissa, kun vain tarpeeksi yrittää.. Esim. Itse en niinkään edes koe kateutta asioista, joista tiedän, että ne saavutetaan kovalla työllä, mutta sellaiset asiat, joihin ei itse voi vaikuttaa, kyllä aiheuttavat... Esimerkiksi itse koen suurinta kateutta kauniille, naisellisille, hyvännäköisille naisille. Itse olen ruumiinrakenteeltani roteva, kasvot ovat suuret ja rumat, huulet olemattomat, vyötärö leveä (kylkiluut), lantio laatikon mallinen. Vaikka kuinka olen treenannut kovaa ja syönyt terveellisesti ja vähentänyt rasvakudoksen määrän ideaaliseksi, ei ulkonäköni ole muuttunut sellaiseksi, mitä tavoittelin. Olen toki paremmassa kunnossa ja Sixpackin näkyy, mutta olen edelleen roteva, ei erottuvaa vyötäröä ja ruma. Ehkä jopa miehekkäämpi, kun on tullut lihasta. Hartiani ovat leveät vaikka en edes treenaisi. Hiukseni ovat ohuet ja putoavat päästä. Olen kyllästynyt mantraan, että mitä vaan voi saavuttaa kun tarpeeksi yrittää. Ei, kaikkia unelmia ei voi toteuttaa. Karu fakta.
Olen poistunut somesta. Kyllästyin ihailemaan eli tykkäämään. Koska ihailu eli tykkäämään luetaan useimmiten (kadehtimaan)