”Peittelin vapinaa pitkään – ihan turhaan”

Eveliina Ojala, 43, on kärsinyt vapinasta teini-iästä asti. Vuosia hän on joutunut kuuntelemaan muiden hyviä neuvoja sen hallintaan, vaikka olisi kaivannut vain hyväksymistä. Syy vapinaan selvisi vasta viime kesänä.Lue koko juttu

”Peittelin vapinaa pitkään – ihan turhaan”

Kommentit (5)

917

Voih..niin tuttua. 40vuotta kärsinyt just samoista vaivoista.. jossain vaiheessa todettiin dystonia. Mutta vanhentuessa vaivat pahenevat. Jaksamista kaikille vapisijoille ja näistä tärinäsairuksista kärsiville!!

50 ++

Kiitos Eveliinalle esilletulosta !
Itse olen kärsinyt lähinnä pään vapinasta muutamia vuosia. Diagnoosina on dystonia. Minulla on myös muita sairauksia jotka aiheuttavat kipuja. Kipujani kukaan muu ei näe. Mutta vapinaa häpeän ja tarkkailen jatkuvasti vapinaa julkisilla paikoilla. Tämä lisää vaan vapinaa. Botox poistoista on välillä apua. Lääkkeetkään (rivatril, gababentiini, propral) eivät aina auta. Enkä uskalla syödä niitä riittävästi, koska pelkään riippuvuutta. Niistä tulee myös ikäviä haittavaikutuksia.
Reippain mielin kuitenkin eteenpäin ja ihmisten ilmoille .... ??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tupuna

Kiitos Eveliina, minäkin olen saanut tämän tärinän vasempaan käteeni . ( noin. vuosi sitten ) Terveyskeskus antoi lähetteen neurolle. Toukokuussa aika sinne. Propal käytössä, harmittaa ja pelottaa mitä löytyy.

Vierailija

Kiitos Eveliina että otit asian esille. Varmasti helpottaa monien elämää.
Itsekin olisin tarvinnut ja tarvitsen vieläkin apua käsien vapinaan. En ole koskaan uskaltanut puhua kenellekään vaivastani.Nuorena varsinkin oli todella vaikeeta. Lääkkeet on auttaneet, vaikka ne onkin määrätty eri diagnoosilla.

imppu55

Itselläni on ollut pään sekä käsien vapinaa muutama vuosi sitten vapina oli tosi vaikea sen aikana ei saanut sanoja sanottua verenpaine nousi sekä migreeni laukesi. Kävin Kuopion yliopiston sairaalassa jossa kysyin stimulaattori hoitomuotoa, eivät laittaneet minulla on käytössä propraali. Sanovat aina, että kyseessä on hyvä laatuinen essensiaalinen vapina. Voi sanoa että vaiva on jokapäiväinen.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat