Nykypäivän maailma on muuttunut hyvin nopeatempoiseksi ja ihmisten pitäisi saadajatkuvasti yhä enemmän aikaan. Tämän myötä myös stressin ja ahdistuksen määrä onkasvanut.Stressi ei missään nimessä ole hyvä asia, sillä siitä voi aiheutua niin fyysisiä kuin psyykkisiäoireita. Stressi voi aiheuttaa esimerkiksi näitä ongelmia: Päänsärky Ruoansulatusongelmat Krooniset lihaskivut Sydänvaivat Masennus VyöruusuJa paljon muuta.Stressin kanssa ei kuitenkaan kannata alkaa epätoivoiseksi, sillä sitä on mahdollista lievittäämonella eri tavalla. Joillekin lievittäjänä voivat toimia https://pelaa.online/ -sivuston vedonlyöntisivustot, kun taas toisille meditoiminen ja kirjan lukeminen voivat auttaa.5 tehokasta keinoa stressin lievitykseenSeuraavaksi katsotaan läpi ne keinot, joiden avulla stressi on mahdollista pitää kurissaluonnollisella tavalla - ilman lääkkeitä. Kaikki näistä eivät välttämättä toimi jokaiselle, muttatärkeintä onkin löytää ne avut, joista itselle on eniten hyötyä. 1) Tarkkaile omaa juomistaVaikka väsyneenä ja kiireisenä haluaisi juoda kahvia, ja raskaan työpäivän jälkeen haluaisiottaa lasillisen tai tuopillisen, ei tällainen kannata. Alkoholin ja kofeiinin välttäminen ontodellakin suotavaa, koska niistä voi saada apua vain hetkellisesti.Kun olo on stressaantunut, kannattaamieluummin juoda yrttiteetä, josta ei löydy kofeiinia. 2) LiikuYksi todella tehokas keino stressin hallitsemiseen on liikunta. Stressihormoneista tuleekehoon paljon energiaa ja tuo energia kannattaa hyödyntää, jotta voi lopulta rauhoittua.Kevyempikin liikunta auttaa, mutta kaikkein tehokkain apukeino on hikiliikunta, jossasydämen saa sykkimään oikein kunnolla. Hyviä vaihtoehtoja ovat esimerkiksi tehokaskotitreeni, raskas kuntosalitreeni tai vaikkapa juoksulenkki.Tärkeintä kuitenkin on, että liikuntamuoto on itselle mieleinen. Tällöin sitä jaksaa harrastaapitkäjänteisesti ja silloin myös stressi pysyy paremmin kurissa. 3) Muista levätäOn tärkeää muistaa ladata kehon akut täyteen, jotta seuraavanakin päivänä jaksaa toimiatäysillä. On siis hyvä nukkua juuri niin pitkään kuin keholla vain on tarvetta. Tällöin mielipysyy kirkkaana, energiatasot ovat katossa ja suoriutuminen on huippuluokkaa!Kannattaa myös varmistaa, että nukutut tunnit ovat tehokkaasti käytettyjä. Tällöinesimerkiksi vedonlyöntisivustot ja puhelin kannattaa jättää rauhaan, ja huoneen tulisi ollahyvin pimennetty. 4) Ole kiitollinenIhmiset keskittyvät liian usein siihen, mikä elämässä mättää. Tämä voi olla todellastressaavaa ja siksi kannattaisikin ottaa päivittäin kynä ja paperi esiin, ja kirjoittaa 3-5 asiaaylös, joista on kiitollinen.Tällainen voi tehdä olon paljon onnellisemmaksi, mutta myöskin uni on parempaa. Kunolonsa tuntee kiitolliseksi ja onnelliseksi, harhautuvat ajatukset kauas stressistä.5) Mindfulness-harjoituksetMonille on varmasti tullut tutuksi mindfulness. Siinä ei kuitenkaan ole kyse istumisesta,meditoimisesta tai oman hengityksen kuuntelemisesta, vaan kaikessayksinkertaisuudessaan tavoitteena on keskittyä hetkeen.Monista sovelluksista löytyy apua hetkessä elämisen aloittamiseen, mutta myöskinesimerkiksi leipominen tai puutarhan hoitaminen voivat olla tehokkaita keinoja keskittyähetkeen.

  • ylös 0
  • alas 0

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat