Seuraa 

Hei!

Saako niitä hyviä rasvoja mistään muualta kuin margariineista? Käytän auringonkukkaoljyä ruuan laitossa ja oivariinia leivälle. Olen kuullut, että margariinit ovat käytännössä muovi-yhdisteitä, eivätkä terveellisiä.

Onko missään muualla hyviä rasvoja? (Ja asiantuntijat, korjatkaa toki jos margariini-käsitykseni on väärä.)

Kiitos!

Sivut

Kommentit (21)

MirvaOrvokki
Hei!

Saako niitä hyviä rasvoja mistään muualta kuin margariineista? Käytän auringonkukkaoljyä ruuan laitossa ja oivariinia leivälle. Olen kuullut, että margariinit ovat käytännössä muovi-yhdisteitä, eivätkä terveellisiä.

Onko missään muualla hyviä rasvoja? (Ja asiantuntijat, korjatkaa toki jos margariini-käsitykseni on väärä.)

Kiitos!

?!? Käytä ruoanlaitossa rypsiöljyä (voi käyttää myös leivonnassa). Toiseksi paras öljy on oliiviöljy. Unohda [u]Oivariini[/u] ja auringonkukkaöljy! Lue-->www.margariinitiedotus.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Myös pähkinöissä ja oliiviöljyssä on hyviä rasvoja. Yleensä ottaen eläinperäiset ovat epäterveellisempia kuin kasviperäiset, joten kannattaa suosia esim. paistamisessa öljyä voin sijaan.

Olen itse kuullut, että kun paistaa esim. rypsiöljyllä se kuumetessaan muuttuu transrasvoiksi eli huonoiksi rasvoiksi. Eli rypsiöljy ei ilmeisesti ole sen parempi vaihtoehto juuri paistamiseen kuin esimerkiksi voi. Tosin muuten rypsiöljy on parempi vaihtoehto.

Vierailija
Kuka käyttää vielä voita? Gourmet-kokit (myös kotona kokkaavat gormetkokit) ja vanhemman sukupolven edustajat ehkä.

1. Ranskalaiset, jotka ovat terveempiä kuin suomalaiset
2. Kaikki, jotka haluavat syödä luonnollista ruokaa teollisen muovin sijasta
3. Kaikki, jotka ovat perehtyneet margariinin valmistusprosessiin
4. Kaikki, joille ruoan maku merkitsee jotain
5. Kaikki, jotka ajattelevat omalla päällään eivät vaan tee sitä mitä THL ja becel mainos käskee
6. Kaikki, OIKEASTI terveystietoiset!

Voi on luonnontuote mitä muovimargariini ei tule koskaan olemaan.

Terv. Nuoremman sukupolven edustaja

MirvaOrvokki
Hei!

Saako niitä hyviä rasvoja mistään muualta kuin margariineista? Käytän auringonkukkaoljyä ruuan laitossa ja oivariinia leivälle. Olen kuullut, että margariinit ovat käytännössä muovi-yhdisteitä, eivätkä terveellisiä.

Onko missään muualla hyviä rasvoja? (Ja asiantuntijat, korjatkaa toki jos margariini-käsitykseni on väärä.)

Kiitos!

Margariinin sisältö riippuu aivan margariinista. Tutustu siihen tekstiin, missä luetellaan ainekset. Ensimmäisenä mainitut ainekset ovat tärkeimpiä huomioida, sillä niitä tuote sisältää eniten. Jos niiden joukossa on öljyjä ja "rehellisiä" aineita, on tuote himpun verran parempi. Esimerkkiä huonosta tuotteesta voit vaikka katsoa jostakin oikein halvan leipämargariinin sisältöselosteesta tai sitten leivontamargariinista.

Hyviä rasvoja saa muualta kuin margariineista. Margariinit on tehty rasvoista ja öljyistä. Öljy ja rasvat ovat pelkkää rasvaa.
Pääosin rasvan käyttötarkoitus ja mukavuustekijät määräävät minkälaisia rasvoja on markkinoilla, valinta on sinun.

'Hyvä rasva' ei merkitse mitään vaan on sanonta aivan kuin on 'hyvä ruoka'. Eri asiantuntijat ajavat erilaisia mielipiteitä siitä minkälaiset rasvat ovat hyviä. Hyvällä tarkoitetaan yleensä ihmisen terveyden kannalta parasta kun rasvaa käytetään syötävänä. Tästä ei kukaan tiedä mitään ja ainoa mihin ihmiskunta voi luottaa ovat tutkimukset, joissa seurataan terveyden ja ruokavalion suhdetta tietyllä aikavälillä. Siitä arvioidaan mikä meille on parasta. Kyseessä on aina arvio, sillä jokainen ihminen on erilainen ja on muitakin terveyteen vaikuttavia asioita ym.

Toiset asiantuntijat viittaavat eläinrasvoihin, toiset rasvahappoketjujen rakenteeseen, esim. omega-3. Omega-3 ja Omega-6 -rakenteisten rasvahappojen suhteisiin.

Melkein kaikissa ruoissa esiintyy rasvahappoja jo itsessään.

En ymmärrä miksi niinkin tasokas lehti kuin HyväTerveys ei tuo tätä rasva-valhettta millään lailla esille, edes esitellen. "Kovien" rasvojen puolesta löytyy vaikka millä mitalla tutkimustuloksia ja tärkeimpänä käyttäjien kokemuksia. Esim. uskon että vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ihmiset ovat voineet paremmin sekä laihtuneet tehokkaammin kuin millään vähärasvaisella ruualla jota usein tässäkin lehdessä ehdotellaan.
Ja asia mikä lehdessä kovasti ällistyttää, on ravitsemustieteilijä Ursula Schwabin neuvot kysymys palstalla ja ajottaiset artikkelit. Hän on hyvin omaksunut opetetun probagandan nykyisistä ns. terveellisistä elintarvikkeista.
Hän suosittelee margariinia ilman muuta voin sijaan ja muutenkin vähärasvaisia tuotteita, eikä ikinä oteta huomioon elintarvikkeiden lisä-ja säilöntäaineita ja mitä ne voivat aiheuttaa ihmiselle.
Raaka-suklaatakin hän kommentoi lukijan kysymyksessä vastaavanlaiseksi herkuksi kuin mitä tahansa suklaata! Idiootti!
Onahan siinä kuitenkin hieman eri määrät antioksidantteja ja muita ainesosia jotka eivät ole tuhoutuneet teollisessa käsittelyssä. Harvoin raakasuklaan tekijät pilaavat sitä liialla sokerilla ,ja näin ollen se on aivan loistava esim. välipalana.

Terveellinen ruoka, kuka tietää mitä se on? Jos asiantuntijoita kuuntelee, on niin sekaisin, mitä pitäisi syödä. Jos itse huomaa, mikä sopii minulle, mistä tulee hyvä olo, se on ainakin pieni vinkki minulle terveellisestä ruuasta.

Syömme Suomessa liikaa hiilihydraatteja, se on ainakin varmaa useimpien kohdalla. Paljon leipää ja sokerisia kahvileipiä ym. Olo paranee kun tasapainottaa proteiinien ja hiilareiden osuudet. Myös kalaa 2-3 krt viikossa, josta saa Omega 3.

Jos on sairauksia, silloin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota ravintoonsa. Mutta liika tuijottelu vain stressaa, joten kohtuus.

Minä olen siirtynyt voin käyttäjäksi leivälle,niin näkö alkoi paranemaan.Omega3:a pitäisi jokapäivä saada ja myös D-vitamiinia.Viimeiset tutkimukset Omegoiden suhteista pitäisi olla Omega 3 2-3 osaa ja omega 6 vain 1osa .Omega 3 saa vain kalasta ja pienen osan kasviöljyistä,mutta muita omegoita on liikaakin kasviöljyissä.Antioksidantit ovat jokapäiväisessä ruokavaliosa tarpeellisia siis hedelmiä,marjoja ja vihanneksia.Kotiruoka on terveellisintä kunhan sen itse tekee tuoreista raaka-aineista.Terveisin RUOKA-ALAN AMMATTILAINEN

Lohdutonta arkipäivää

Aamupala: Muroja ja lasillinen appelsiinimehua.

Välipala 1: Puoli levyä Fazerin sinistä ja tölkillinen energiajuomaa.

Lounas: Pari perunaa ja nakkikastiketta (kouluruokailu).

Välipala 2: Loput Fazerin sinisestä, hieman karkkia ja tölkillinen energiajuomaa.

Välipala 3: Pari palaa leipää, sokerijogurttia ja banaani.

Päivällinen: Mikroateria, jäävuorisalaattia ja puolikas tomaatti.

Välipala 4: Pari palaa leipää, sokerijogurttia ja mehua.

Kuulostaa liian hurjalta ollakseen totta. Totta se kuitenkin on. Tässä on 13-vuotiaan pojan yhden päivän ruokailut

http://www.raikasweb.com/lohdutonta-arkipaivaa

Tottakai virallisia tahoja myötäilevät joutuvat edelleen väittämään että eläinrasva on epäterveellistä. Kun on 40 vuotta valehdeltu, on mahdotonta myöntää enää ettei väittämälle ollut alunperinkään mitään tieteellistä pohjaa, ainoastaan italialaisen tiedemiehen pyrkimys päästä TIME lehden kanteen. 20 näytemaan tuloksista otettiin mukaan 7 jotka tukivat hypoteesia että eläinrasva on epäterveellistä. 13 jätettiin pois jotka osoittivat täysin päinvastaista. Ja meidän terveyden ja hyvinvoinnin laitos ylintä johtoa myöten on niin kasvaneet tähän rasvakammoon että totuudella ei ole enää mitään merkitystä kunhan oma kanta pysyy.

Vierailija
Tottakai virallisia tahoja myötäilevät joutuvat edelleen väittämään että eläinrasva on epäterveellistä. Kun on 40 vuotta valehdeltu, on mahdotonta myöntää enää ettei väittämälle ollut alunperinkään mitään tieteellistä pohjaa, ainoastaan italialaisen tiedemiehen pyrkimys päästä TIME lehden kanteen. 20 näytemaan tuloksista otettiin mukaan 7 jotka tukivat hypoteesia että eläinrasva on epäterveellistä. 13 jätettiin pois jotka osoittivat täysin päinvastaista. Ja meidän terveyden ja hyvinvoinnin laitos ylintä johtoa myöten on niin kasvaneet tähän rasvakammoon että totuudella ei ole enää mitään merkitystä kunhan oma kanta pysyy.

Näinhä siinä pääsi käymään. Ruotsalaisten tekemän suuren tutkimuksen, Norjalaisten tekemän täydentävän tutkimuksen ja EU:n tekemän tutkimuksen mukaan Eläinrasvoilla ei ole mitään todistettavaa yhteyttä sydän- ja verisuonitauteihin. Näistä tuloksista huolimatta virallinen kanta on ja pysyy. Samoin tätä virallista kantaa nuoleskelevat tahot läähättävät isäntänsä vieressä kuin koira, kykenemättä vetämään omia johtopäätöksiä tutkimustuloksista. Eikä hyväterveys näytä poikkeavan tästä millään tavalla. Nyt kun tällainen iso valhe on paljastunut meille tavallisille sukankuluttajille, herää kysymys että kuinka monesta muusta asiasta meille onkaan valehdeltu kun raha ratkaisee.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat