Ripuli

Vierailija

Minua piinaa vuosia jatkunut ripuli ! Kyse on "toiminnallisesta" vaivasta, johon ei lääkärin mukaan ole parannuskeinoa, helpotusta voi löytyä kyllä. Onko kenelläkään neuvoa hyvää "helpotusta" ? Olen kokeillut mm. probiootteja, kuituvalmisteita, Imodiumia, Questrania, mutta näistä ei ole kuin hetken apu.
Kertokaa ihmiset, mistä olette saaneet apua ja miten kauaksi aikaa !

Kommentit (1)

Vierailija

Olen itsekin kokeillut kaikkia mainitsemiasi, ja gefilus-piimä, kaurapuuro ja ruisleipä jokapäiväisessä ruokavaliossa ovat osoittautuneet pitkällä aikavälillä parhaiksi. Säännölliset ruokailutottumukset (aikojen ja laadun suhteen) ovat myös auttaneet. Tuoreet kasvikset ja hedelmät kurahtavat formulavauhtia ruuansulatuselimistön läpi, liha ja maitorahka hidastavat. Tee on parempi kuin kahvi, marjat parempia kuin hedelmät. Vaihdan leivontaohjeiden vehnäjauhoja grahamjauhoihin ja kauraleseeseen (enintään puolet voi vaihtaa), vähennän sokerin määrää 25%. Jos laktoosi-intoleranssi, keliakia tai Crohnin tauti on suljettu pois, kannattaa vielä yrittää vähentää stressiä, sillä se pahensi minun oireitani.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat