Sivut

Kommentit (89)

Magnesium ja kalsium tasapainotettava.

Jotkut kortisonin haittavaikutukset muistuttavat C-vitamiinin puutosoireita.

Kortisonille saattaa olla vaihtoehtoja yrteissä, esim. pirunkourageeli, arnikki tai hamamelis.

• ylös 46
  • alas 44
ANNE LUCENIUS

Minulta otettiin äsken kortisoni koe labrahoitaja tuli käymään kotonani. Kun olen lukenut näitä artikkeleitä, olen ihan kauhuissanija kamalia sivuoireta tämä kortistoon kaikkia tuo kamala myrkky.En kyllä kestä,miten kamalaa on tulolossa.EN JAKSA USKOA!!! MITENKÖHÄN MINUN KÄY????????..

• ylös 37
  • alas 39
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Nainen

Minulle määrättiin kortisonia, 40ml 2vko, 30 ml 2vko,20 ml 2vo. Sairastan sarkoidoosia. En hakenut kuuria enkä aloita missään tapauksessa koko lääkkeen ottamista.

Oma valintani. Mielestäni vaan kortisonin haitat pahemmat kuin itse sairauden aiheuttamat.

Kuurin jälkeen suurimmalla osalla ihmisiä se iskee takaisin kahta kovemmin. Aluksi voi rauhoittaa näennäisesti.

• ylös 41
  • alas 29
19.12.15

Säälittää nämä kauhukertomukset, ja toivon kaikille paranemista.

Yleisesti ottaen ravinto- ja liikuntakäytännöt, ym elämäntavat ovat tänään monilla niin kelvottomat, että sairauksia niiden seuraksena tulee.

Sanon nyt vain esim 4 kuolemansyntiä, 3 niistä on valkoista: kelvottomat, pakolliset valkoiset jauhot, yletön suolan käyttö (pakkosuolaa joka tuutista), kelvoton valkoinen sokeri (sattumalta raakasokeri / sokeriruoko on terveystuote) ja kelvottomat rasvat.  Ja tietty arvottomaksi, teollisesti jalostetut tuotteet. 

Ja mausteeksi tupakki ja runsas viina, sekä jopa joidenkin valveutuneiden lääkärienkin mukaan kemiallisten lääkkeiden liikakäyttö (eli usein turhia, vääriä ja pelkästään haitallisia joissakin tapauksissa). Tottakai lääkärinlääkkeillä on oma tarkeä sijansa oikeassa paikassa, oikein käytettynä.

Mitä kelvottomampi tämä paketti on, sitä suurempi on terveyshyöty., jos kiinnostaa kohentaa tilannetta.

Ja tietoa on saatavissa tänä päivänä rajattomasti, päivastoin, kuin joku vuosikymmen sitten.

Aikojen alussa ihminen ei ollut maanviljelijä, eikä karjanhoitaja, eikä metsästäjä, eikä ollut keksinyt edes tulta,

ettei päässyt pilaamaan ruokia.

Eli mitä se ihminen söi? No sitä, mitä oli luontevasti saatavilla; hedelmiä ja suunnatonta muuta kasvisten kirjoa puusta ja maasta.

Mahdolliset luontaistuotevaihtoehtojen edut lääkärinlääkkeiden rinnalla, tai vaihtoehtona on monille punainen vaate, jo pelkästään periaatteesta, ja koululääketiedeauktriteetin sokeasta palvomisesta.

Ja eka vasta-argumentti on, ettei niitä ole tutkittu.  Kyllä niitä monia luontaistuotteita tutkittu on moderneinkin menetelmin jo pitkään.  Ja lisäksi on tiedossa tuhansien vuosin käyttöperinnettä, mikä perustuu vanhaan viisauteen ja kokemukseen.  Ja mikä parasta usein haittavaikutuksia ei ole, tai ne ovat lievempiä.

• ylös 38
  • alas 52
Vierailija

Ei tästä tuu mitään, kun ei pysty nukkumaan! Univaikeudet painaa, vaikka syön vain 2.5-5 mg päivässä predinolsolia nivelreumaan. Aion nyt lopettaa sen ja keskityn ainoastaan luonnonmukaiseen hoitoon. Sääntö numero 1: viljat pois, sokeria pienemmälle, d-vitamiinia väh. 50" mittaa" /päivä, kalaoljyä ja lisäksi hainrusto+glukosamiini, sekä mangnesium.. katsotaan ollaanko sitä pyörätuolissa 10v. päästä.

• ylös 34
  • alas 29
Vierailija

Eipä auta vaikka söisi aamusta iltaan pinaattia ,olen sairastanut vaikeaa nivelreumaa

-96 vuodasta on leikattu ja kokeiltu eri lääkkeitä ja reumasairaalassa hoitoja/kuntoutusta

reuma vaan tekee tuhojaan,ainoa lääke joka on auttanut on biolääke jota tiputetaan kerran 

vuodessa kahtena päivänä kivut on melkein poissa olo on  kaikin puolin hyvä jaksaa liikkua 

luin että tämälääke on tehty hamsterin tai hiirulaisen valkuaisesta/sukurauhasista  oli mistä vaan mutta toimii ja mlkä parasta sivuvaikutukset ovat olemattomat ainakin minun kropassani lääke on MabThera

• ylös 28
  • alas 32
ion

Hei minulla on vaskuliitti arteriitti suoni tulehdus olen syönyt kortisoonia 5v ja oiseet ovat olleet samoja yllä mainittuja painon saan pysymään kurissa kovalla lenkkeilyllä ja olen alottanut trexan nimisen solu salpaaja lääkkeen onko kellään kokemuksia kivun ja sivu oireiden hoitoon. tällä hetkellä joudun vieläkin lääkitsemään itse itseäni... minusta tämä tuntuu kidutukselta ja tarpeettomalta syrjäyttämiseltä yhteis kunnasta. 

• ylös 35
  • alas 26
Vierailija

Minulla pitkittynyt poskiontelovaiva ja siihen kortisonisuihkeet+kuivattava. Tärinää ja sydämen jytkytystä, vessassa kulkua, kuumotusta. Elämäni ensimmäinen täysin uneton yö. Mielialanvaihtelut, heikotus ja ruuan hotkimista. Tähän loppu kortisonisuihkeet. Joskus tietenkin kortison jopa hengen pelastava.

• ylös 31
  • alas 31
Vierailija

MabTherasta sain avun minäkin kun 3 vuotta sitten sain ensimmäiset tiputukset. Trexanin jätin pois ja nyt pikkuhiljaa lopettelen Prednisolonia.

• ylös 29
  • alas 22
prednisolon

Moi kaikki kortisonin syöjät.
Mä tiesin et kortisonista tulee vähemmän mukavia sivuvaikutuksia turpa ja säkki turpoo väsytä ei tippaakaa.
Mä olen syöny vissiin 7-8 vuotta prednisolonia ekat vuodet 60mg/päivä sitten 3vuoden jälkeen pikku hiljaa pudotettu ja viimeisen vuoden aikana ollu 5/10mg joka toinen päivä nyt alkanu yks pv viikossa ilman ja muut päivät 5mg kuukauden välein jätetään yks päivä lisää väliin.
Mutta sitten asiaan, ne haitat oli melko pieniä kun oli vielä 20mg mutta 5-10 alko oireet ja olen ihmetelly jo siinä vaiheessa kun hermostuneisuus ja vitutus lisääntynyt ja paino paino pudonnu nyt 8-9 kg ja nyt 5 millin annoksella joka yö kieli kiinni kitalaessa ja turpa ihan kuiva ja pienikin liikunta niin paita ihan märkä ja tunnin lenkin jälkeen aamulla paino edelliseen päivään 1,5-2kg vähemmän,oma paino ollu kymmeniä vuosia 68-70 ja mennään 61-62
Kaikki nivelet olkapäät lonkat selkä helevetin kipeet kun kuuri on pudotettu.
Pahimmalta melkein tuntuu kun pinna kiristyy mikä kait johtuu tosta kuurin pudotuksesta tai ainakin yritän vedota siihen.
Tulis kesä ettei palelis mutta hyvää syksyä silti kaikilla.

• ylös 32
  • alas 38
Kivulias sisko

Suolaa ei kannata kauheasti mainostaa reumasairauksiin. Tulehdukseen eivät vippaskonstit auta. Jos ei halua päätyä liikuntakyvyttömäksi, niin tulehdus on hoidettava lääkkeillä. Kortisoni ei ole kivaa, mutta se auttaa sietämättömään kipuun. Itselläni munuaisen vajaatoiminnan aiheuttama kihti, johon ruokavaliot eivät pure. 

• ylös 34
  • alas 22
thc

Poltan kannabista lihasreuman hoitoon ja en kyllä koskisi pitkällä tikullakaan kortisoniin tai muihin myrkkyihin ja mömmöihin.

• ylös 38
  • alas 34
Kesämies

Pian 2 vuotta prednisoloonia ja nyt mennään annoksella 2,5 - 5mg jokatoinen päivä. Lääkäri kertoi että touko-kesäkuussa lopetetaan koko kortisooni sitten jos verikokeissa ei ole takapakkia ja arvot nyt jo normaaliarvoissa. No kuitenkin näitä sivuvaikutuksia on ollut pienilläkin annoksilla,esin aamuisin on niin pirun kankeana kroppa  ja polviniveliä ja olkaniveliä kolottelee joskus  enemmä ja vähemmän . paino on noussut 7-8 kg ja naama pyöristynyt kuurin aikana jo ensimmäisenä vuonna mutta suht koht pysynyt kurissa mihin asetui. odotan kun kortisooni lopetetaan että mitä sitten tapahtuu keholle jääkö paino ja turvotus vai saanko vanhat vaatteeni ottaa taas käyttöön laihduttuani alkuperäisiin mittoihini. Diagnoosi jonka sain noin 2 vuotta sitten on Takayjasun arteriitti Kuuluu harvinaisiin vaskuliittisairauksiin joita hoidetaan prednisoloonilla.

Hyvää kevättalvea  kaikille palstan kirjoittajille ja toivon että kaikilla menisi hyvin terveyden kannalta eikä pitäisi vetää kaikenmaailman mömmöjä joista ei tiedä onko loppupeleissä hyötyä.

• ylös 27
  • alas 26
Vierailija

googleta otsoni terapia.  happi vois olla aine joka starttaa  kehon oman immuniteettijärjestelmän virkistää, piristää, ei aiheuta sivuvaikutuksia voi käyttää kemoterapia"myrkkyjen" tukena voi käydä niin, ettet enää tarvitse kortisonia. suosituksia ei saa ylittää, puhdistaa elimistöä.

happea ei voi patentoida, siksi se ei "lääke/myrkkyjättejä" kiinnosta.

käytetty paljon sosialistisissa maissa , joissa terveydenhuolto on valtion hallinnassa , eikä lääketehtaat voi tehdä

bisnestä.

Suomestakin  löytyy yhden käden sormien verran klinikoita josta saa hoitoakin , sitä vaan ei kela korvaa , kun se ei

kuulu "mafian piiriin".  

tunnettu asia saksassa, italiassa, meksikossa, kuubassa , kanadassa  ja muutamissa usa;n osavaltioissa .

saksassa asia tunnettu kauan, mutta valitettavasti meni savuna taivaalle toisen maailman palon aikana

tätä vastustaa eniten lääketeollisuus , kun se on liian halpaa.

• ylös 27
  • alas 30
Potilaidenoikeudet Suomeenkin

Moderneissa valtioissa lääkekannabis on lallista K-18 - Se korvaa useimmilla kortisonin tarpeen kokonaan. Lääkekannabis poistaa tehokkaasti tulehduksia ja kipuja. Suomesta puuttuvat niin aito perusturva, kuin aidot potilaidenoikeudet. Kova lääkebisnes estää, ihmisten perusturvan ja oikeudet hoitaa itseä luonnonmukaisella, parhaalla tulehdus- ja kipulääkkeellä. 

• ylös 35
  • alas 30
Vierailija

Prednisolonia olen syönyt , viimeksi reilu viikon kuurin, nyt viikko siitä ja vessassa saa rampata virtsalla koko ajan.

edellisen kerran sain muistaakseni enderocorttia tai jotain sinne päin kun valitin prednisolonin haitoista (olin kun nesteilmapallo) ja mikään vaate ei sopinu päälle. Kysykää vaihtoehtoista lääkettä jos toi predni ei sovi.

• ylös 30
  • alas 26

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat