Kilpirauhanen/keliakia

Seuraa 
Liittynyt18.8.2015

Olen 18 vuotias nuori mies. 7 luokalla huomasin että käteni hikoilevat aina. Nykyään se ei ole pelkkää käsienhikoilua vaan kainalot hikoilevat runsaasti. ja koko muukin kroppa jo heti suihkusta tultua, välillä myös tulee sairaita kuumotuspuuskia jolloin hiki valuu vielä enemmän. Käteni ja jalat ovat myös melkein aina kylmät. Myös mahani on vaivannut minua jo kauan mutta kaikki testit on otettu eikä mitään ole verikokeissa näkynyt. Mahata turvottaa aamusta iltaan, tuntuu koko ajan oudolta. Esim. kaljaa juodessani saa lapata koko ajan vessassa ja uloste on silloin tällöin löysää ja välillä puolikiinteää. tämä ongelma on siis myöls ollut kauan. haluisin kuulla jos jollain on ollut joitain samoja oireita joka päivä. rasittavaa kun lääkäritkään eivät tiedä mitään mutta nyt aion kyllä ottaa selvää että missä vika. Olen ehkä vainoharhainen tai jotain, mutta voisiko mahan turvotus ja outo tunne mahassa liittyä jotenkin tähän hikoiluun meinaan välillä tuntuu siltä. ärsyttää kun koko ajan jotenkin erilainen olo kuin muilla. aluksi luulin että johtuisi murrosiästä mutta nyt vaivani ovat pahentuneet ja murrosikä menossa ohi jo. Nykyään olen myls yliherkkä pienellekkin määrälle kahvia ja se tuo taas vielä pahempana nuo kuumotuskohtaukset. Myös olen huomannut että mielialani vaihtelevat jaksoittain, mutta aika lievästi. On niitä muitakin oireita mutta en jaksa mitään muuta kirjoittaa tähän koska nuo ovat ne mitkä minua eniten häiritsee. talvellakin hikoilu ei lopu millään vaikka olisi kuin vähissä vaatteissa. vituttaa käyttää hanskojakin kun sormet jäätyy helposti koska kädet koko ajan märät. Myös ihoongelmia naamassa, välillä paranee mutta välillä huomaan myöls että ruokavaliokin saattaa vaikuttaa tuohon. Syön terveellisesti useimmiten, joten mahan turvotus ja kipu ei voi johtua siitä, joskus myöls jalkani oli aivan punaiset ja kihelmöivät paljon, mutta se vaiva on poistunut. Ilmavaivojakin oli joskus enemmän kuin nykyään mutta vierläkin niitä löytyy usein. Jos jollain jotain samankaltaisia oireita ja on selvinnyt mikä on ollut niin voisitte jotain vihjasta koska oikeasti haluan itseni nyt kuntoon tai jotain selvyyttä näihin asioihin ;D

Kommentit (2)

Vierailija

Mulla itelläni oli "piilevänä" keliakia joka huomattiin ihan sattumalta.Keliakiatestejä(pikatesti) saa 5e apteekista ja jos näyttää että on mahdollinen,niin sitten sen kanssa lääkäriin.Pari vuotta sitten sain myös kilpirauhasen vajaatoiminnasta diagnoosin,jatkuva väsy,kylmät kädet/jalat,palelu,mielialan vaihtelut ym.oiretta.Sehän selviää helposti verikokeilla,kun vain pyytää,sekä liikatoiminta että vajaa.Tosi ikävää,jos ei lääkärit ota tosissaan,mutta ole sinnikäs,äläkä anna periksi.Sinä ite tunnet itses parhaiten.Ite myös ravasin aika monta reissua,ennenkuin otattivat tarpeelliset kokeet ja tutkivat,kunnolla.Mutta kyllä kannatti!!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat