Sydämen häiriöitä !!

Vierailija

Tässä 17-vuotias tyttö todella huolissaan sydämestään.
Alle 2 vuotta sitten sydämeni syke nousi yhtäkkiä 180,ja niin että koko kroppa tykytti sydämen tahtiin, enkä tehnyt mitään fyysistä liikuntaa mikä olisi tämän aiheuttanut. No, tämä kohtaus kesti noin 10 minuuttia ja loppui kuin seinään ja syke jatkui taas suht normaalisti. Sen jälkeen tehtiin ekg (sydänfilmi) jossa ei näkynyt mitään muuta kuin syke oli vielä hieman nopea.
Tässä nyt 3-4 viikkoa sitten sattui samanlainen kohtaus, menin selälleni makaamaan ja rauhottelin itseäni ja tämä kesti taas sen 10-15 minuuttia kun rauhoittui. Mutta sen jälkeen syke oli vielä 130:n yläpuolella ja alkoi tärisyttämään ja seuraavan yön vietin sairaalassa. Sielä annettiin nappia naamaan ja myöskään ekg:ssä ei mitään näkynyt.
Seuraava viikko tästä olo oli heikko ja syke siltikin vielä yli sadan.
Menin lääkärille, edelleenkään ei ekg:ssä eikä myöskään verikokeissa mitään poikkeavaa, mutta se määräsi onneksi kuitenkin lääkettä mikä alentaa verenpainetta ja samalla sykettä. Lääke on auttanut, mutta joudun ottamaan sen joka päivä.
Tuntuu hirvittävältä ajatella, että loppuelämäni napsin sitten sydänlääkkeitä näin nuoresta lähtien, kun ei edes tiedä syytä sydämen nopea lyöntisyyteen.
Myös sydämen muljahteluita on monesti, ellen ota kyseistä lääkettä, vaikka tiedänkin että muljahtelut yms. rytmihäiriöt ovat yleisiä ja usein vaarattomia.
Onko kellään tällaiseen mitään tietoa tai samanlaisia oireita ollut ?

Kommentit (4)

Vierailija

Mulla itelläni on runsain mitoin rytmihäiriöitä ollut jo nuoresta,pahoja sellaisia,ja olen jo keski-ikäinen.Muljahtelua,tykytystä,sekä kammio-että eteisvärinää ym.ja pahoina aikoina se on ollut tauotonta.Itsehoitona pitää välttää liiallista väsymystä,stressiä,alkoholia ja mulla helleajat pahoja,eli varjossa olo helpottaa.Lääkkeenä propal tarvittaessa,ja on hyvä lääke,mutta joudun ottamaan sitä vain jos pakko,koska verenpaineeni erittäin alhainen luonnostaan ja lääkkeet laskevat sitä edelleen.Kardiologi tutkinut pumpun aikoinaan ultralla,tehty ekg holter vuorokausimittaukset ja sydänkäyrät otettu,ja on todettu,ettei mitään vaaraa ole,vaikkakin ovat erittäin ikäviä.Täältä netistä löydät taatusti kanssasisaria ja sitä kautta tietoa,mutta on myös tärkeää,että sydän tutkitaan huolella.Ja varsinkin,jos se sinua huolettaa,silloin on oikeus tutkituttaa itsensä ja saada sitä kautta tietoa.Pienet lääkemäärät,vaikkakin jo nuorena aloitettuna,ovat mun mielestä pieni hinta siitä,että voi hyvin,asiat kun voivat olla usein paljon pahemminkin,

Vierailija

Kannattaa välttää kovassa helteessä urheilua, varsinkin jos olet juonut liian vähän nestetä ja liikaa kahvia. Minun miehellä kävi samoin (hänellä on verenpainelääkkeet), ja kokenut sairaanhoitaja kysyi heti, oletko juonut ko päivänä paljon kahvia.
Sydämmen ultra kannattaa ottaa, jos ongelma vaivaa kovasti.

Vierailija

Hei !
Minullakin oli 2 vuotta sitten rytmihäiriö. Olin yön sairaalan päivystyksessä ja rytmit saatiin kohdalleen ilman sähköä. Tuli vielä toinenkin kerta ja taas sama sairaalareissu. Sain beetasalpaajan. Olen alkanut ottaa magnesiumia säännöllisesti, uskon sen tehoon.
Siskollanikin on ollut rytmihäiriöitä joita on korjattu sähköllä ja hänellä on beetasalpaaja. Hänkin alkoi ottamaan magnesiumia ja rytmit ovat pysyneet sen jälkeen kohdallaan.
Magnesiumia kannattaa kokeilla, sttä ei ainakaan ole mitään haittaa

Riitu

Vierailija

Minulla tuli rasituksessa rytmihäiriöitä ja röntgenissä todettiin keuhkosarkoidoosi. Tosin hengityskin alkoi tökkiä juostessa. Tämä on perinnöllistä ja kuuluu autoimmuunisairauksiin, kuten vitigo, joka minulla on ollut jo viitisen vuotta imusolmukkeiden ympärillä. Katsotaan vielä puhkeaako keliakia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat