klo 10:00 | 31.12.2012
Juhlat lähestyvät ja minulla on ikävän näköinen mustelma, jota puku ei peitä. Iho pitäisi saada paranemaan mahdollisimman pian. Mikä olisi paras konsti?
Juhlat lähestyvät ja minulla on ikävän näköinen mustelma, jota puku ei peitä. Iho pitäisi saada paranemaan mahdollisimman pian. Mikä olisi paras konsti?
Ladataan...
Hieman napakampi tälli aiheuttaa hiussuonten vaurioitumista ja ihonalaista verenvuotoa. Hyytynyt veri eli mustelma kuultaa ihon läpi ikävästi. Alttius saada mustelmia vaihtelee: toisille ne tulevat pienestäkin kolauksesta.
Tehokkain tapa nopeuttaa mustelman paranemista, on käsitellä sitä mustelmien hoitoon tarkoitelulla, hepariinia sisältävällä voiteella, jota saa apteekista. Mustelma paranee toki itsestäänkin noin parissa viikossa. Voide voi joskus ärsyttää ihoa ja aiheuttaa punoitusta, joten ihan juhlien kynnyksellä sitä ei kannata laittaa. Tehokas ja ihoa hoitava luomuvaihtoehto on Weledan Arnica- voide.
Mikäli mustelma ei ehdi parantua tai se näyttäytyy kaikissa sateenkaaren väreissä, on syytä turvautua meikkiin. Jos meikkivoide ei peitä mustelmaa, kannattaa hankkia tatuointien peittämiseen tarkoitettu tuote, jota valmistavat ainakin Ben Nye ja Joe Blasco. Hyvä tuote on myös Jane Iredalen Disappear concealer. Tuotteet ovat riittoisia, tosin yhteen kertaan hieman hintava, mutta sitä voi jatkossa käyttää vaikkapa finnien tai tummien silmänalusten peittämiseen.
Vastaajana farmaseutti, estenomi Päivi Kousa
Sain kämmenselkään muhkean mustelman jota olen viikon parannellut /hirudoid voiteella.
Ei ainakaan vielä voiteen ansioista näkyviä tuloksia.
Hei ! Nyt olen käyttänyt Hirudoid fortea viikon ja alkaa tuloksia näkymään, joten kannattaa kokeilla.
Hei ! Luin tatuointeihin käytettävistä aineista, jos ei ole tatuointeja, niin en kyllä niitä aineita käyttäisi,
Tavallinen paksu Nivea voide, jota myydään sinisissä metallipurkeissa, voi auttaa. Mulle tulee helposti mustelmia ja ne pysyy kauan mutta sattuman kautta olen huomannut että Niveaa kun on laittanut siis ihan nahkan kuivuuteen niin mustelmat ovat häipyneet nopeammin. Älkää kysykö mistä johtuu, enkä todella tiedä toimiiko kaikilla.