Pettäminen jättää aina trauman. Pitää paikkaansa. Välillä tuntuu hyvältä ja sitten taas kaikki on nurin. Hyvä terveys 1 / 2013" miksi puoliso pettää" oli kattava artikkeli kaiken kaikkiaan. Itselleni paljastui mieheni kaksoiselämä aivan vuoden lopulla 2011. Sitä oli jatkunut useita vuosia ehkä jopa kuusi vuotta. Kaikki oli kotona näennäisesti hyvin. Olisihan minun näin jälkikäteen ajatellen pitänyt tuntea merkit. Mutta se on jälkiviisautta. Kohdekin siinä oli vaihtunut. Mutta molemmat naikkoset löytyivät työpaikan kautta.
Artikkelissa oli helpottavaa huomata että kahdestaan asioita selvittäessä on todella asiantuntijopidenkin mukaan vaikea pysyä rauhallisena.
klo 14:41 | 4.1.2013
Suosituimmat
Uusimmat
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kyllä se kestää tuollaisesta kohtelusta toipuminen varmasti pitkään. Olivatkohan muo toisetkin naiset kohdallasi perheellisiä. Usein ovat tai sitten kenellekään kelpaamattomia ikäneitoja, jotka tarvitsevat huoltoa.
Molemmilla oli parisuhde suhteen alkaessa, mutta nuo typerät naiset uskoivat mieheni jättävän perheensä . Ppettäjä siis uskotteli heille jättävänsä perheensä kunhan yhteinen lapsemme kasvaa tiettyyn ikään. Näin ei kuitenkaan käynyt , mutta molemmat naiset tuhosivat parisuhteensa ja jäivät yksinhuoltajiksi.
En pitänyt artikkelia kovin hyvänä siltä osin,että parisuhteessa ei aina tarvitse olla yhtään mitään vikaa,vaikka mies pettäisikin.Näin ei vain kerta kaikkiaan ole.Näitä keskenkasvuisia,itsekkäitä "pelimiehiä" on ollut kautta aikojen,muistan lapsenakin meidän kylältä erään,joka juoksi hamosten perässä alvariinsa ja kovasti hänelle naurettiin.Nyt pitkälle aikuisuuteen tulleena olen törmännyt tälläisiin miehiin,monta kertaa.Olen työskennellyt miesvaltaisella alalla liki 20 v ja voin sanoa oman kokemukseni perusteella,että 30 % suhteessa olevista miehistä ajattelee pettämistä,panemista vieraan kanssa aika tauotta.Kun heiltä kysyy,herkällä hetkellä,rakastavatko he puolisoaan ja meneekö kotona hyvin,usein vastaus on ehdoton kyllä.Se hämmentää.Itse olen ystäväni kautta nähnyt,hänen erottuaan,kuinka ukkomiehet pörräävät netin ym. kautta hänen kimpussaan,tauotta.Moni valehtelee olevansa sinkku ja tosi sinnikkäitä kavereita tuntuvat olevan.Ystäväni on jättänyt heidät saatuaan tietää suhteesta,mutta miten he sen kotona selostavat kiinni jäätyään,sitä en tiedä.Aika raukkamaisia olentoja nämä,itse en tuollaista petollista olentoa rinnalleni ottaisi.Suhde perustuu luottamukseen,siihen,ettei toinen petä tiukassakaan paikassa,kunnioitukseen toista kohtaan ja tahtoon rakastaa toista,vaikka houkutuksia olisikin.Kaksi pettäjää,kaksi syyllistä.Itse miltei 20v naimisissa ja säännöt tehty selviksi jo alussa.Jos vierasta mielii tosissaan,ensin erotaan ja sitten pelehditään.Se on reilu peli,eikä loukkaa niin paljon,kuin selkään puukotus.Ihminen on inhimmillinen ja erehtyväinen olento,joten siltä osin voisin ehkä kuvitella yhden illan hairahduksen antavani anteeksi,mutta kyllä sekin tekisi tiukkaa.Onneksi on hyviä miehiä ja naisia vielä paljon olemassa,ihmisiä jotka seisovat tekojensa ja sanojensa takana.
Vaikka pettämisestä selviäisi ja parisuhde pettäjän kanssa jatkuisi niin luottamus on kuitenkin kadonnut. Pettämistä ei voi anteeksi antaa eikä milloinkaan täysin unohtaa.
Anteeksi voi aina antaa,se on tietoinen valinta.Unohtaminen ei ole mahdollista,ellei sitten saa muistinmenetystä.
Voiko tosiaan antaa anteeksi , jos ensin pettää ystävättären kanssa 1996 ja sitten paljastuu 2011 , että puoilisolla on ollu 6 vuoden ajan suhde kahteen työkaveriin välillä jopa yhtäaikaa.?
Ihminen pystyy antamaan anteeksi paljon tätäkin pahempia tekoja.jos vain sitä oikeasti haluaa.Helppoa ei missään tapauksessa ole ja joskus hyvinkin pitkä ja karikkoinen tie,mutta kannattaa,koska vaihtoehtoina on viha ja katkeroituminen,kenties koko loppuelämäksi.Anteeksianto vapauttaa ajattelemasta,vatvomasta ja murehtimasta koko asiaa,jolloin tuntee taas elävänsä ja pystyy suuntaamaan energiansa taas johonkin mukavampaan.
Niin,ja eri asia on,haluaako enää elää tälläisen ihmisen rinnalla,luottamus kun ei välttämättä palaudu koskaan.Anteeksanto on ihan oma juttunsa,ei liity luottamuksen palautumiseen mitenkään.Täältä netistä ja kirjoista löytyy paljon apua ja tietoa anteeksiannosta.
Mieti, Miksi haluaisit edelleen elää miehesi kanssa? Antaako hän sinulle jotain, mitä ilman et voi olla?
Hän antaa toimeentulon ja mahdollistaa tuloillaan nykyisen elintason. naurettavaa jonkun mielestä, mutta jätin yhteisestä sopimuksestamme hyväpalkkaisen työni noin yhdeksän vuotta sitten. Nykyisestä työstäni saan minimi korvauksen, jolla ei asumista ja ruokaa ym. kukaan edes itselleen kustanna. olen ehdottanut hänelle jossain vaiheessa , että ero on mahdollinen, jos hän maksaa minulle elatusmaksun, mutta siihen hän ei suostu vaan haluaa kärvistellä tässä minun kanssani.
Jokainen tekee tietenkin itse valintansa tässä elämässä,mutta eikö henkinen hyvinvointi,hyvä mieli,turvallisuuden tunne ja rakastettuna oleminen ole tärkeämpää kuin taloudellinen hyvinvointi?Nykyään saa kaikenlaista rahallista tukeakin tarpeen tullen.Itse ajattelen,että eläminen ihmisen kanssa,joka on epäluotettava,on ahdistavaa,loukkaavaa ja syö itsetuntoa.Kuka haluaa oikeasti elää näin,varsinkaan kun aika kuluu täällä pallolla niin nopeasti..Ja jos omaisuutta on edes vähän kertynyt,niin puoliksi kun menee,saa siitä pesämunan uutta alkua varten.
Edellinen kirjoittaja niin oikeassa. Miksi tuhlata oma elämä tuollaisen kanssa? Ei kaikkea voi laskea rahassa. Tiedän, kun on omakohtainen kokemus. Alussa oli vaikeaa, mutta nyt olen ihmetellyt, miksi en lähtenyt aikaisemmin.
Miehesi on todella vastuuton tyyppi. Miksi nimittelet noita naisia halveksivaan tyyliin kun oma miehesi vaikuttaa olevan täysi tollo.
Hän on valehdellut toisille naisille ja sinulle suut silmät täyteen,mutta syyllistät vain noita toisia naisia. He ovat suoraselkäsiesti eronneet liitoistaan ja ilmeisesti todella rakastuneita,mutta miehesi vain leikkii kaikkien tunteilla. Todella halveksuttavaa toimintaa. Ihmettelen, että haluat vielä "rakentaa" jotain noi itsekkään tyypin kanssa. Hänelle tekisi hyvvä jäädä YKSIN JA ILMAN YHTÄÄN NAISTA.
No ei tuo kovin suurelta rakkausliitolta tunnu, jos itse olet elättinä ja laskelmoit kannattaako erota vai ei? Ehkä kannattaa sitten hyväksyä miehen oma elämä, jos itsekin odotat häneltä vai taloudellista pönkitystä.
Ihan kirjoitat kuin nuo hänen elämänsä naiset.molemmat ovat kehoittaneet minua hänet jättämään. Tunnustan, että nimittelen näitä naisia rumasti, mutta en myös ymmärrä , että nykyaikana löytyy noin hyväuskoisia naisia, jotka luulevat olevansa merkityksellisiä varatulle miehelle. En usko , että tästä selviämme vaikka toivonkin niin tapahtuvan, mutta on liikaa anteksiannettavaa.
Annan vain vuosien kulua.
Uskoithan itsekkin ja petti sinua.Niin uskottavia osaaavat olla,ettei jää epäilystä.Uunotti kaikkia kolmea naista.
Joo ja mies ja vaimo ovat aina luottamuksellisessa suhteessa,vieras nainen ja vaimo ei niinkään.Eli aviomies petti vaimonsa,eivät vieraat naiset.Vieraat naiset pettivät aviomiehensä.Surullista jos jäädään vain oottamaan vuosien kulumista,taatusti kaduttaa vanhemmiten.Heivaa hemmo pihalle ja aliota uusi elämä.Voi pelottaa,ahdistaa ja tuntua ylivoimaiselta aluksi,mutta siitä selviää kyllä varmasti.Aina ku luopuu jostain,saa myöskin uutta tilalle.Tunteetkin muuttuu,ajan myötä.Voimia sinulle.Ja kuuntele sydäntäsi,mutta myös järkeäsi.
Jos ikää on 59v, niin mitä prinssiä sitä enää odotta. Minä petetty en todellakaan ole enää nelikymppinen . Ne mieheni huoraT VOISIVAT OLLA TYTTÄRIÄNI IKÄNSÄ PUOLESTA . rEPIKÄÄ SIITÄ HUUMORIA.
Ei siitä huumoria voi repiä,mutta harvoimpa miehet vanhempaan naiseen vaihtaa,kyllä se on nuorempi joka on kiikarissa.Viimestään viisissäkymmenissä alkaa nuoremmat näyttää yhä kiinnostavammilta.Siis näillä pelimiehillä.Eikä se yksin asuminen vanhemmalla iällä ole lähellekkään niin kauheaa kuin petollisen pelimiehen kanssa.
SINUN MIEHESI ON VALEHDELLUT NOILLE TOISILLE NAISILLE, kukaan ei tiedä mitä. Kenties hän on sanonut, että avioliittonne on ohi, olette eronneet/ eroamassa tms. Nuoret rakastuneet naiset totta kai uskovat ja luottavat rakastamansa miehen sanaan. Voiko heitä siitä syyttää ??
Ymmärrän kyllä katkeruutesi, mutta sinun kannattaisi suunnata tuo viha mieheesi, ei toisiin naisiin. Vaikka oletkin jo lähes 60. ei elämä välttämättä ohi ole. Jos et halua erota, niin mene ainakin vaikka tanssimaan ja katsastamaan muita miehiä. Voihan sieltä löytyä joku mukava tanssikaveri.