Vierailija

Hei!
Minulla on vasemman rinnan sivu, kainalo ja olkavarren sisäosa kipuillut nyt ehkä kuukauden, vähän toista. Rintaa kuumottaa välillä. Päälle päin ei tunnu eikä näy mitään. Kyhmyä en ole löytänyt. Oireet alkoivat tunteella että rinta meni aivan kylmäksi. Päälle päin kylmyyttä ei tuntunut, vain sisältä. Eli siis. Onko tämä syöpä vai lihasperäistä? Pelko kasvaa koko ajan enkä uskalla lääkäriin mennä jos sieltä jotain löytyykin. Rinta on jotenkin oudon tuntuinen... Ei nikn täyden tuntuinen mutta...outo.

• ylös 133
  • alas 145

Sivut

Kommentit (22)

Mulla myös kipuja,kuumotusta ja outoja tuntoja.Kävin mammossa eikä mitään löytynyt,on kuulemma ihan yleistä eri ikäkausina erillaiset oireet..Älä jää miettimään,vaan käy lääkärissä.Tuskin on mitään vakavaa,mutta oman pääkopankin takia kannattaa tarkistuttaa.

• ylös 102
  • alas 59
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sepä se kun tuntuu että pää sekoaq. En vain uskalla lääkäriin kun pelottaa jos se onkin jotain tai jos ei olekaan niin hulluna pitäävät. Minkä alan lääkärille tulisi aika varata? Tk lääkärille en mene huonojen kokemusten vuoksi. Pitääkö olla gynekologi vai ihan yleislääkäri?

• ylös 80
  • alas 82

Minä käyn säännöllisesti mammossa ja ultrassa. Vasemmassa rinnassa todettu 4 vuotta sitten hyvän laatuinen kasvain ja haluan muutenkin mielenrauhan, sillä minullakin välillä kovaa kipua rinnan sivussa ja kainalossa. Mutta tuo kipu johtuu niskoista ja rintalihaksen jumituksesta ei kasvaimesta. Sinua kävisin lääkärissä, ihan vaan että saat avun jos lihakset jumissa ja toisekseen jos vaikka onkin joku kasvain niin täytyyhän siitäkin tieto saada.

• ylös 87
  • alas 48

Minä olen kulkenut viikon välein hierojalla koska hartiani ja niskani mukaan lukien kädet ovat olleet tosi jumissa. Nyt hieronnasta kohta kolmen kuukauden tauko. Voisiko kivut tosiaan selittyä sillä. Mutta tuo rinta on jotenkin oudompi kuin toinen... Ehkä raskaampi.

• ylös 66
  • alas 57

Soitin terveysasemalle(yksityinen) ja varasin ajan mammografiaan.Maksoi vajaan 100e,mutta maksoin sen mielelläni,kun sain epätietoisuuden loppumaan.Älä murehdi ennalta asioita,vaan sitten vasta,jos jotain murehdittavaa löytyy.Mutta en usko.Ja epätietoisuus on kaikkein pahinta,mun mielestä.Ja mammossa käydään ihan rutiinitarkastuksissa nykyään,joten eivät pidä hulluna.Päinvastoin,viisaana :)

• ylös 78
  • alas 59

No eihän rintasyövän ensisijainen oire ole kipu - itseasiassa syöpä ei yleensä aiheuta kipua. Kuvailemasi oire todennäköisesti johtuu jostain muusta. Oisko lihasperäinen tai esim. joku tulehdus? Mene ihmeessä lääkäriin - asia hoituu!

• ylös 80
  • alas 66

Erehdyin googlesta tietoa etsimää ja keskustelun perusteella näyttäisi se kipu kuuluvan rintasyöpään. Voi että minua pelottaa . Pelottaa niin etten lääkäriinkään uskalla. Täytynee koota itsensä ja huomenna soitella lääkäriin. Ei kai se muu auta...

• ylös 83
  • alas 53

Mene ihmeessä lääkäriin. Itselläni oli pistävä kipu rinnassa (kuin neulalla olisi pistetty) ja se oli kuin olikin rintasyöpä (joka onneksi todettiin ajoissa).

• ylös 100
  • alas 52

Lääkäriin vaan, älä huoli todennäköisesti ei ole mitään hätää. Itsellä rintasyöpä 4 vuotta sitten ja hoidot käyty. Hoitot nykyään niin hyviä että ennuste on todella hyvä. Kipua minulle ei ollut joten sinulla varmaankin hormonaalisia juttuja.

• ylös 71
  • alas 48

Mies hieroi eilen tuota kylkeä ja kainalon sivua ja jopas ollut helpompi olla. Rinta vain arka ja turpeisen oloinen mikä ei toisaalta ihme kun olen sitä paniikissa painellut ja kyhmyä etsinyt. Ajattelin odottaa pari päivää asettuuko hieronnalla, venyttelyllä ja etten räplää. Toiveissa että olisi ihan vain lihasjimia...

• ylös 65
  • alas 66

Minulla todettiin duktaalinen rintasyöpä 1991. Oikeassa kainolossa turvonneita imusolmukkeita ja kainalo kipeytyi turvotuksesta. Oireita ei ollut muualla, kuten käsivarressa, eikä kipu säteillyt muualle. Mikäli käsivartta piti kohotettuna, ei ollut mitään tuntemuksia.

Yleiskunto alkoi heiketä. Valitin työterveyslääkärille, ja tämä konitohtori päätteli että jahhah..! Taitaa viitata aids:iin! Eipä ollut aids, vaan syöpäkasvain oikeassa rinnassa.

Minut leikattiin Meilahden sairaalassa helmikuussa 1991, annettiin postoperatiiviset hoidot ja sillä siisti!

Tässä istuskelen ja voin paksusti. Näin paljon syöpäpotilaita hoitojen aikana ja myös paljon keskusteluja käytiin. Mielestäni oireesi eivät viittaa syöpäkasvaimeen, vaan johonkin muuhun! En toki ole lääkäri, mutta mielestäni asian pohtiminen ja itsensä tarkkailu lisäävät tuntemuksia. :) :)

• ylös 86
  • alas 58

Minulla oli vuonna 1984  eli  yli 30 vuotta sitten kovaa kuumutusta, kipua ja pistelyä oikeassa rinnassa, aivan punainen läikkä tuli iholla, mutta häipyi

muutamassa päivässä, kun kuukautiset alkoivat. Menin kahteenkin lääkäriin, joista toinen sanoi, että nyt on pakko ottaa mammografia, toinen sanoi, että sinulla on kovat mastopaattiset rinnat, oikein pystyrinnat.

No, tulos oli se, että kuvattiin mammografiassa varmaan tunnin ajan.

EI MITÄÄN VIITETTÄ PAHANLAATUISEEEN, aivan normaalit rinnat.

Sanottiin minulle, että pitää kuvata vuoden kuluttua uudelleen.

Menin suurempaan kaupunkiin kuvaukseen, jossa kuvia taas otettiin tosi

paljon.  JA  TULOKSET OLIVAT aivan normaalit.  Fiksu lääkäri sanoi, että on

aivan normaalia, että mastopaattisia rintoja särkee ennen vuotoja.

Ja hän kehotti ottamaan särkylääkettä, jos kipu haittaa oloa.

Enpä ole 30 vuoteen ottanut minkäänlaista stressia noista kovista rinnoistani.

Monet sanovat niitä todella kauniiksi. - Toki käyn gynekologilla papa-kokeissa, tutkin rintani ja annan lääkärin ne tutkia. Mutta muuten otan elämän ihan iisisti, en ole ikinä polttanut tupakka enkä juonut alkoholia. En murehdi tulevia. Se on aivan turhaa, kiitollisena olen ollut työssä jo 36 vuotta terveenä.

• ylös 67
  • alas 69

Minulla kipu:vihlonta,pistely,jomotus osoittautui rintasyöväksi. Heti vaan lääkäriin,jos on jotain omasta mielestä outoa tuntemusta. Ei kannata käädä itsekseen pähkäilemään. Ps. säännölliset joukkotarkastukset käyty. Silti tauti päässyt salakavalasti leviämään.

• ylös 97
  • alas 88
Huolestunut

Mulla on ollut noi samat oireet jo kaksi kuukautta ja minulta otettiin sairaalassa mammografia ja ultraa , mutta mitään kyhmujä ei näkynyt. Oliko sulla näiden oireiden lisäksi kyhmyä? Ja osaatko suositella hyvää rintasyöpä lääkäriä pk seudulla?

• ylös 39
  • alas 32
Oliwia

Voi hyvä ihminen - varaa ihmeessä aika lääkäriltä ja käy tarkistamassa rintasi. Jos ja kun rinnastasi jotain löytyykin (mitä en missään nimessä toivo) niin aikainen puuttuminen asiaan ehkäisee paljon myöhempiä murheita. Jo oman mielenrauhan takia kannattaa mennä.

Epäilen kertomasi perusteella mastalgiaa mikä ei ole syöpää (http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00172) mutta edelleen sanon - käy lääkärissä ja tarkistuta rintasi. 

Äitini kävi läpi saman - rinta oireili ja hän pelkäsi löydöstä eikä mennyt lääkäriin. Kun meni, oli liian myöhäistä...kuoli 52 vuotiaana, rintasyöpään joka oli levinnyt joka puolelle. 

En halua pelotella mutta on suorastaan tyhmää olla menemättä lääkäriin sen takia, että pelkää "mitä jos jotain löytyy"... 

Anteeksi suoruuteni.

• ylös 68
  • alas 34
Luotto meni

Rintasyöpä kipuilee. Mulla lisäksi kutitutti, välillä kovastikin. Jo muutama vuosi ennemmin... Sain vain kortisonivoidetta lääkäriltä ohjeeksi laittaa. Mammossa ei koskaan näkynyt mitään, eikä ultrassa... Vasta paksuneulanäytteellä löytyi sentin syöpä. Rinnat kuulemma tiivistä kudosta ja sijainti parilla rinnan sisällä.

• ylös 49
  • alas 31
Vierailija

Miten siitä paksuneulanäyte otettiin jos ei ultralla tai mammolla näkynyt mitään?

• ylös 55
  • alas 45
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mies hieroi eilen tuota kylkeä ja kainalon sivua ja jopas ollut helpompi olla. Rinta vain arka ja turpeisen oloinen mikä ei toisaalta ihme kun olen sitä paniikissa painellut ja kyhmyä etsinyt. Ajattelin odottaa pari päivää asettuuko hieronnalla, venyttelyllä ja etten räplää. Toiveissa että olisi ihan vain lihasjimia...

No, hyvänen aika. Oli mikä oli.se häiritsee sinua ja oireilee. MEne lääkäsrii. Lääkärin työ on tutkia. Anna lääkärille mahdollisuus tehdä työnsä. Sinä kai et ole lääkäri?

Ehdottomasti lääkäriin.

• ylös 6
  • alas 16

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat