Helposti muunneltava jälkiruoka maistuu yhtä ihanalta kuin näyttää.

NELJÄLLE
Yksi annos 95 kcal, gluteeniton, maidoton, laktoositon, munaton

6 dl marjoja ja hedelmäpaloja (vadelmia, persikkaa, kiiviä ja omenaa)
1 kypsä avokado
2 rkl limen tai sitruunan mehua
½ dl vaahtoutuvaa kaurakermaa

KORISTELUUN
3 rkl maidotonta tummaa suklaata (70 %) muruina

1. Soseuta kypsä avokado ja sitruksen mehu tasaiseksi tahnaksi sauvasekoittimella. Sekoita joukkoon joukkoon vaahdotettu kaurakerma.
2. Jaa marjat ja hedelmäpalat annoslaseihin ja lusikoi päälle avokadovaahto.

VINKKI

• Tätä jälkiruokaa voi muunnella loputtomiin vaihtelemalla hedelmiä ja marjoja.

• Sitruunan tai limen mehu estää avokadon hedelmälihan tummumisen.

• Raa’at avokadot voi kypsyttää huoneenlämmössä muutamassa päivässä muovipussin sisällä.

OIVALLUS

• Avokadossa on mahtava määrä proteiinia, kuitua, magnesiumia, foonihappoa ja K-vitamiinia. Se sisältää myös runsaasti pehmeää rasvaa, joten sen energiapitoisuuskin on suuri 220 kcal/100 g.