Helposti muunneltava jälkiruoka maistuu yhtä ihanalta kuin näyttää.

NELJÄLLE
Yksi annos 95 kcal, gluteeniton, maidoton, laktoositon, munaton

6 dl marjoja ja hedelmäpaloja (vadelmia, persikkaa, kiiviä ja omenaa)
1 kypsä avokado
2 rkl limen tai sitruunan mehua
½ dl vaahtoutuvaa kaurakermaa

KORISTELUUN
3 rkl maidotonta tummaa suklaata (70 %) muruina

Sisältö jatkuu mainoksen alla

1. Soseuta kypsä avokado ja sitruksen mehu tasaiseksi tahnaksi sauvasekoittimella. Sekoita joukkoon joukkoon vaahdotettu kaurakerma.
2. Jaa marjat ja hedelmäpalat annoslaseihin ja lusikoi päälle avokadovaahto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

VINKKI

• Tätä jälkiruokaa voi muunnella loputtomiin vaihtelemalla hedelmiä ja marjoja.

• Sitruunan tai limen mehu estää avokadon hedelmälihan tummumisen.

• Raa’at avokadot voi kypsyttää huoneenlämmössä muutamassa päivässä muovipussin sisällä.

OIVALLUS

• Avokadossa on mahtava määrä proteiinia, kuitua, magnesiumia, foonihappoa ja K-vitamiinia. Se sisältää myös runsaasti pehmeää rasvaa, joten sen energiapitoisuuskin on suuri 220 kcal/100 g.

Sisältö jatkuu mainoksen alla