Näillä ajatus kirkastuu:
Kuva Shutterstock
Kuva Shutterstock

Kun edessä on tiukka rutistus, eväsrasiaan on syytä pakata kunnon tavaraa. Näillä eväillä ajatus pysyy kirkkaana.

Nälkäisenä aivot eivät toimi ja toisaalta liian tuhti tai makea syöminen väsyttää ja laskee keskittymiskykyä.

Jos haluat, että pääsi toimii kuin partaveitsi, ota nämä vinkit käyttöön.

1. Täysjyväleipä on eväiden kuningas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Päällysteeksi sopii margariini, kasvikset sekä vähärasvaiset juustot ja leikkeleet. Nälkä pysyy loitolla ja verensokeri tasaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

2.  Hedelmät ja kasvikset pitävät vireänä.

Kuori ja lohko ne valmiiksi suupaloiksi.

3. Pähkinöissä on hyvää rasvaa.

Terveet verisuonet tehostavat muistia ja oppimista.

4. Juo vettä riittävästi.

Kahvi, kola- ja energiajuomat tuovat virtaa hetkeksi, mutta muista kohtuus niiden kanssa.

5. Tumma suklaa piristää, kun aivot ovat pitkään tiukassa prässissä.

Pari palaa riittää. Muuten vältä makeaa, sillä verensokerin nopeat piikit ylös- tai alaspäin väsyttävät ja tekevät keskittymisestä vaikeaa.

Vinkit antoi ravitsemusterapeutti Merja Kiviranta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla