Jumppaohjelmaan on valittu liikkeitä, jotka pystyy tekemään kipeilläkin polvilla. Toista liikkeet molemmille puolille 15–20 kertaa. Tee sarjat kolme kertaa.

1. POLVEN OJENNUSJA KOUKISTUS

Istu tuolille ja vie jalat koukkuun tuolin alle. Ojenna yksi jalka kerrallaan suoraksi eteesi ja koukista uudelleen tuolin alle. Tee ensin toinen puoli ja sitten toinen.

2. LANTION NOSTO

Käy selinmakuulle jalat koukussa, jalkapohjat maata vasten. Nosta lantio ylös, kunnes olet hartioittesi varassa. Älä kuitenkaan nosta selkääsi notkolle vaan pidä keho suorassa. Pidä hetki ja palaa alas.

3. SUORAN JALAN NOSTO

Käy selinmakuulle jalat suorana. Nosta toinen jalka suorana noin 45 asteen kulmaan ja laske takaisin alas. Voit vaihdella liikkeen tahtia hitaasta nopeaan.

4. ETUREIDEN VENYTYS

Käy istumaan tuolille sivuttain ”mäkihyppääjän alastuloasentoon” toinen jalka koukussa edessä ja toinen koukussa polvi kohti lattiaa. Pidä selkä suorana ja paina lantiota eteenpäin, kunnes venytys tuntuu reiden etuosassa. Venytä 30–60 sekuntia ja vaihda puolta.