Jumppamallikisamme voittaja Minna Paksuniemi toivoi tehojumppaa lihaksille ja sai 4 voimaliikettä.

Kotona Minna ehtii tehdä vain venyttelyt, sillä hän pyörittää kiireistä arkea kahden lapsen äitinä. Toiveissa onkin tehokas mutta nopea kotitreeni, jonka voi tehdä vaikka juoksulenkin yhteydessä.

– Vanhemmalla iällä olen tajunnut, että lihaskunnon ylläpitäminen vaatii työtä. Pelkkä aerobinen harjoittelu ei riitä, Minna sanoo.

Liikuntavalmentaja Eija Holmalan ohjauksessa Minna sai kokonaisvaltaisen reisi-pakaratreenin, jossa myös keskivartalo pääsee töihin.

– Minulle tärkeintä liikunnassa on hyvä fiilis ja se, että pysyy terveenä. En vaadi itseltäni täydellistä timmiyttä.

Asiantuntijana liikuntavalmentaja, LitM Eija Holmala

 

Virkistäviä taukojumppia ja lempeää pikajoogaa löydät täältä.

Laulaja Irinan kanssa juttelimme mm. siitä, pitäisikö äideillä olla kotonaan oma ”man cave”, paikka jonne vetäytyä ihan omiin oloihinsa. Siis muu kuin keittiö! Entä missä Irina itse rentoutuu parhaiten?

Lue myös, miksi Irina on aina kammonnut konflikteja. Muistathan, että tilaajana voit lukea uuden lehden maksutta osoitteessa digilehdet.fi/hyva-terveys.

Kumara sometusasento, "somejumi", sotkee lantion ja rintakehän keskiasennon, joka on hyvän ryhdin a ja o. Katso videolta, miten löydät sen.

Brother John

Hyvän ryhdin peruspalikat kuntoon: näin haet lantion ja rintakehän keskiasennon

”Someselkä”, ”somehartiat” tai ”someniska” (”textneck”) tulevat kaikki pyöreäselkäisyydestä. Siihen on paras ja käytännössä ainut kunnolla toimiva apu istuminen yläkroppa rennossa mutta liikeaktiivisessa, hyvässä ”seisomaryhdissä” ja jalat tuettuina istuinluista muita mikrovirtauksia juuri häiritsemättä. Tämä ihmetemppu voidaan tehdä keskiraollisella ja keinuvalla satulatuolilla joka on varmasti muotoiltu ihmisen anatomian mukaan (useimmat eivät ole).
Lue kommentti