Näyttelijä Kristiina Haltun jumiutunut selkä vetristyy ja rintaranka saa liikettä kuuden minuutin tehokkaassa pikajumpassa.

Kristiina Halttu innostui aikuisena harrastamaan sellonsoittoa. Haparoiva tekniikka on jäkistänyt selän ikävästi.

Joogaohjaaja Kylli Kukkin ohjaamilla liikkeillä saa vahvistettua selkää ja avattua rinnan kireyttä. Jumppa tekee hyvää hyvä myös kaikille istumatyöläisille.

 - Lapojen välinen alue yläselässäni tahtoo jumiutua. Jumppa tehoaa juuri tähän ongelmaan. Liikesarjan otan jokapäiväiseksi harjoitukseksi, koska se avasi niin hyvin rintarankaa ja paransi ryhtiä. Liikkeet auttavat varmasti myös lauluasennon parantamiseen, Kristiina Halttu sanoo.

Lue miten  Kristiina Halttu selättää huonon päivän.

Lisää pikajumppia ja lempeää joogaa löydät täältä.

Laulaja Irinan kanssa juttelimme mm. siitä, pitäisikö äideillä olla kotonaan oma ”man cave”, paikka jonne vetäytyä ihan omiin oloihinsa. Siis muu kuin keittiö! Entä missä Irina itse rentoutuu parhaiten?

Lue myös, miksi Irina on aina kammonnut konflikteja. Muistathan, että tilaajana voit lukea uuden lehden maksutta osoitteessa digilehdet.fi/hyva-terveys.

Kumara sometusasento, "somejumi", sotkee lantion ja rintakehän keskiasennon, joka on hyvän ryhdin a ja o. Katso videolta, miten löydät sen.

Brother John

Hyvän ryhdin peruspalikat kuntoon: näin haet lantion ja rintakehän keskiasennon

”Someselkä”, ”somehartiat” tai ”someniska” (”textneck”) tulevat kaikki pyöreäselkäisyydestä. Siihen on paras ja käytännössä ainut kunnolla toimiva apu istuminen yläkroppa rennossa mutta liikeaktiivisessa, hyvässä ”seisomaryhdissä” ja jalat tuettuina istuinluista muita mikrovirtauksia juuri häiritsemättä. Tämä ihmetemppu voidaan tehdä keskiraollisella ja keinuvalla satulatuolilla joka on varmasti muotoiltu ihmisen anatomian mukaan (useimmat eivät ole).
Lue kommentti