Jos haet treeniliikettä, jolla saat kaksi vaikutusta yhtä aikaa, tässä on sellainen. Ristikkäinen kierto treenaa selkä- ja vatsalihaksia ja antaa samalla mahtavan kiertovenytyksen.  

Käy lattialle nelinkontin polvet ja lonkat päällekkäin ja kämmenet suoraan olkapäiden alla (A). Sisäänhengityksellä nosta vasen käsi ja oikea jalka irti lattiasta ja venytä niitä poispäin toisistaan. Paina tukijalkaa ja -kättä napakasti alustaa vasten, pidä lapaluut leveällä ja niska pitkänä (B). Uloshengityksellä kerää kevyt tuki vatsan alueelle, laske polvi maahan ja sujauta vasen käsi oikean käden alle, kämmenselkä lattiaa vasten. Laske myös pää alustalle ja tunne makea kierto rangassa (C). Sisäänhengityksellä nosta käsi ja jalka kannatukseen (B). Jatka liikettä minuutin ajan ja vaihda sitten puolta. Tee rauhallisen hengityksen tahdissa yhteensä 2 minuuttia.

➤ Älä päästä alaselkää notkolle tai pyöristymään vaan pidä se hallitusti neutraaliasennossa koko liikkeen ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla