Minisoturi-liike lisää selän hallintaa, vahvistaa lihaksia ja parantaa liikkuvuutta. Ojenna kädet kohti taivasta ja anna mennä!

ASETU TOISPOLVISEISONTAAN. Vasemman jalan jalkapohja on tiiviisti maassa. Varmista, että lantio on suorassa eli ”etuvalot” ovat samalla tasolla ja osoittavat suoraan eteen. Käännä ”häntää” aavistuksen verran jalkojen väliin. Sisäänhengityksellä tuo painoa etummaiselle jalalle ja nosta kädet ylös. Kohota päälakea kohti kattoa ja tunne venytys erityisesti oikean jalan lonkankoukistajassa (A). Uloshengityksellä tiivistä kevyesti vatsaa ja pidä selkä neutraaliasennossa. Laske kädet sivukautta alas ja taivu ranka pitkänä eteentaivutukseen(B). Älä laskeudu niin alas, että alaselkä pyöristyy. Käytä esimerkiksi paksua kirjaa korokkeena käsien alla. Jatka liikettä minuutin ajan ja vaihda sitten oikea jalka eteen. Tee rauhallisen hengityksen tahdissa yhteensä 2 minuuttia.

➤ Eteentaivutuksessa liike tapahtuu vain lonkissa

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla