Pois kännykät ja tabletit hetkeksi! Hyvä ryhti on tärkeä: se pitää selän kunnossa ja auttaa lihaksia toimimaan tasapainossa. Avainasemassa ovat keskivartalon syvät lihakset. Fysioterapeutti Riikka Ilmivalta näyttää videolta, miten oikaiset ryhdin.

Man Who Knows

Vain pieni liike! Näin oikaiset hyvän ryhdin

Istumaryhti on ryhtiterveydessä keskeisin. Tavallinen tuoli tuohoaa hyvän ryhdin, mikä näkyy viimeistään 50-kymppisten säännönmukaisena huonoryhtisyytenä ja sitä seuraavina selkäkipuina ja selän rappeutumismuutoksina. Ainoa, jolla 10 - 16 tunnin istumisesta saadaan hyväryhtistä, on käyttää lantiosta väljiä vaatteita ja keskiraollista keinuvaa kotimaista laadukasta satulatuolia yhdessä e-pöydän kanssa. toiseksi tärkeintä on laittaa mukaan liikettä mukaan niin paljon kuin mahdollista (sit &...
Lue kommentti

Säveltäjä ja tuottaja Leri Leskinen keskittyy ennen tärkeää esiintymistä hengittämiseen. Videolla Leri kertoo tärkeät rituaalinsa ennen h-hetkeä.

Mikä luovassa työssä on kaikkein vaikeinta?  Entä mikä on muusikon suurinta herkkua viikonloppuisin? Lue Hyvä terveys 5/18!

Muistathan, että tilaajana voit lukea lehden maksutta osoitteessa digilehdet.fi/hyvaterveys

Vanhempi saa tyriä ja töppäillä, olla epäoikeudenmukainenkin. Täydellisyyttä ei kannata tavoitella, muistuttaa lastenpsykiatri.

Lue myös, miksi hulluttelu on Jari Sinkkosen mielestä tärkeää.

Muistathan, että tilaajana voi lukea Hyvä terveys -lehteä maksutta osoitteessa digilehdet.fi/hyvaterveys/