Yläselän kivut ja kiristykset johtuvat usein jumittavista lavoista. Tämä täsmäliike tuo liikkuvuutta lapaluihin ja voimaa yläselkään. 

Käy päinmakuulle jalat hieman erillään, kämmenet lattiassa olkapäiden tasolla ja otsa maassa. Pidä ranka pitkänä ja tunne, miten päälaki venyy kohti etuseinää. Paina häpyluuta kevyesti vasten alustaa ja tunne, miten pakarat aktivoituvat (A). Uloshengityksellä jännitä pakaroita, litistä kevyesti vatsaa ja vedä lantionpohjaa kevyesti suppuun. Liu’uta ensin lapaluita leveälle ja kohti lantiota, ja nosta vasta sitten ylävartalo irti maasta ja katse eteen (B). Kädet ovat lattiassa kuin imukupit – aivan kuin yrittäisit vetää itseäsi lattiaa pitkin. Sisäänhengityksellä palaa alkuasentoon. Jatka 2 minuuttia rauhalliseen tahtiin.
➤ Pidä niska pitkänä ja hartiat rentoina koko harjoituksen ajan.

Liikkeen suunnittelijana ja mallina: joogaopettaja ja -terapeutti, pilatesohjaaja, fysioterapeutti Jenny Söderström.
 

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla