Kuva Shutterstock
Kuva Shutterstock

Kun nautit kesästä, kulutat kaloreita.

Näin paljon 65-kiloinen kuluttaa kaloreita touhutessaan tunnin leppoisissa kesäpuuhissa.

  • tennis 520
  • reipas pyöräily 390
  • uinti 390
  • puiden pilkkominen 390
  • sulkapallo 295
  • talon maalaaminen 295
  • melonta 260
  • kävely 260
  • ratsastus 260
  • puutarhatyö 195
  • tikanheitto 165
  • rakastelu 85

Lue lisää
Ota pohjolan dieetti avuksi painonhallintaan
Grillaa kevyesti
Kuntoilusta

Huhki kesäkilot pois saman tien

Liikunnan osuus on vain noin 10 prosenttia painonhallinnasta, avainasemassa on siis ruokavalio. Ruokavalio ratkaisee jopa 90 % painonhallinnasta, terveydestä, vastustuskyvystä, kasvamisesta (lapset), lihaskunnon kasvattamisesta ja ylläpidosta sekä lihasten palautumisesta, liikunta loput. Joten ei ole ihan sama mitä suuhunsa laittaa. Liian monelle "tavallinen" kotiruoka on lisäainepitoisia ravinneköyhiä eineksiä, viljaa eri muodoissaan, sokereita, lisäaineita, keinotekoisia makeutusaineita,...
Lue kommentti