Omaa onnellisuuttaan ja hyvinvointiaan voi parantaa monin erilaisin menetelmin. Kokeile näitä!

  1. ANNA ANTEEKSI
    Vihan ylläpitäminen satuttaa eniten sinua itseäsi. Tämän tiesi jo Buddha. Jokainen kokee joskus tulleensa loukatuksi. Loukkaantuminen on silti aina valinta, jota ilmankin pärjäät. Vielä parempi on, jos annat anteeksi loukkaajallesi. Anteeksianto vähentää stressiä ja lisää toivon ja itsevarmuuden tunteita. ”Olen niin vahva, että voin antaa anteeksi!”
  2. OLE KIITOLLINEN
    Ihmiset, jotka näkevät hyviä ja onnistuneita asioita ympärillään ja osaavat olla niistä kiitollisia, ovat onnellisempia. Kiitollisuuden aiheet tulevat todeksi ja konkretisoituvat, kun kirjaat ne ylös päivittäin. Yksikin aihe riittää. Huonolla hetkellä jo
    kiitollisuuspäiväkirjan vanhojen merkintöjen lukeminen auttaa.
  3. MEDITOI
    Meditointi lisää mielen tyyneyttä ja vähentää stressiä. Opit olemaan paremmin läsnä hetkessä, jolloin menneet ja tulevat murheet menettävät merkitystään. Meditaatio sopii kaikille ikään ja kuntoon katsomatta. Jos et ole kokeillut lajia aiemmin, voit mennä kurssille tai lainata kirjastosta meditaatiolevyjä.
  4. VAIHDA NÄKÖKULMAA
    Kaikkia asioita voi tarkastella useammasta kuin yhdestä näkökulmasta. Huolenaihe pienenee tai kasvaa sen mukaan, kuinka paljon annat sille valtaa. Tarkkaile ajatuksiasi epäonnistumisen tai kiukun hetkellä. Jos huomaat paisuttelevasi
    virheitäsi tai rypeväsi epäonnistumisessa, yritä suunnata ajatukset myönteisiin asioihin. Ajattele mieluummin, että hullumminkin olisi voinut käydä. Vaikka tämä asia meni mönkään, olet onnistunut monessa muussa.
  5. VALITSE HYVYYS
    Ilo ja hyvät ajatukset tarttuvat kuin purukumi kengänpohjaan. Sen tietää jokainen, joka on mieli maassa päätynyt iloiseen seurueeseen – kohta ei enää edes muista, miksi naama oli mytyssä. Osallistu muiden iloon ja jaa myönteisiä tunteita,
    sillä ne voivat poistaa myös ystäväsi alakulon.

Lue lisää
Myönteisyydestä työssä
Asenneremontti auttaa jaksamaan
Ole järkevä, elät pitempään