Joogaopettaja Kylli Kukk ohjaa virtaavan liikesarjan, joka haastaa koko vartalon töihin.

Lempeä pikajumppa yhdistää neljä elementtiä. Tässä joogasarjassa on mukana niin ilma, maa, vesi kuin tulikin. Vartalo taipuu ja lämpenee. Samalla haastava soturi-asento pehmenee jokaiselle sopivaksi harjoitukseksi.

Lisää lempeitä pikajumppia löydät täältä.

Vierailija

Video: Lempeä soturi

Kyllin selkäjumpassa käytetään 20cm pilatespalloa liikkeessä 3 "vatsarutistus pallolla" . Voiko pallon korvata taitetulla pyyhkeellä, minulla kun ei ole minkäänlaista palloa. Kiitos ihanista jumpista. Tekevät hyvää ja tuovat vaihtelua päivän kotijumppiin.
Lue kommentti

Laulaja Irinan kanssa juttelimme mm. siitä, pitäisikö äideillä olla kotonaan oma ”man cave”, paikka jonne vetäytyä ihan omiin oloihinsa. Siis muu kuin keittiö! Entä missä Irina itse rentoutuu parhaiten?

Lue myös, miksi Irina on aina kammonnut konflikteja. Muistathan, että tilaajana voit lukea uuden lehden maksutta osoitteessa digilehdet.fi/hyva-terveys.

Kumara sometusasento, "somejumi", sotkee lantion ja rintakehän keskiasennon, joka on hyvän ryhdin a ja o. Katso videolta, miten löydät sen.

Brother John

Hyvän ryhdin peruspalikat kuntoon: näin haet lantion ja rintakehän keskiasennon

”Someselkä”, ”somehartiat” tai ”someniska” (”textneck”) tulevat kaikki pyöreäselkäisyydestä. Siihen on paras ja käytännössä ainut kunnolla toimiva apu istuminen yläkroppa rennossa mutta liikeaktiivisessa, hyvässä ”seisomaryhdissä” ja jalat tuettuina istuinluista muita mikrovirtauksia juuri häiritsemättä. Tämä ihmetemppu voidaan tehdä keskiraollisella ja keinuvalla satulatuolilla joka on varmasti muotoiltu ihmisen anatomian mukaan (useimmat eivät ole).
Lue kommentti