Haluatko polviin lisää poweria ja nilkkoihin joustoa? Niitä saat Kylli Kukkin kolmen minuutin lempeästä pikajumpasta.

Varaa tuoli viereesi, sillä nämä tehokkaat lihasliikkeet muuttuvat lempeiksi, kun otat tukea tuolin selkänojasta. Joogaopettaja Kylli Kukk näyttää, että syvät kyykyt ja joogasta tutut tasapainoliikkeet sopivat vasta-alkajallekin mutta muuttuvat haastaviksi, jos teet ne ilman tukea. Lopuksi jännitykset ravistellaan rennosti pois.

Lisää lempeitä pikajumppia läydät täältä.

Laulaja Irinan kanssa juttelimme mm. siitä, pitäisikö äideillä olla kotonaan oma ”man cave”, paikka jonne vetäytyä ihan omiin oloihinsa. Siis muu kuin keittiö! Entä missä Irina itse rentoutuu parhaiten?

Lue myös, miksi Irina on aina kammonnut konflikteja. Muistathan, että tilaajana voit lukea uuden lehden maksutta osoitteessa digilehdet.fi/hyva-terveys.

Kumara sometusasento, "somejumi", sotkee lantion ja rintakehän keskiasennon, joka on hyvän ryhdin a ja o. Katso videolta, miten löydät sen.

Brother John

Hyvän ryhdin peruspalikat kuntoon: näin haet lantion ja rintakehän keskiasennon

”Someselkä”, ”somehartiat” tai ”someniska” (”textneck”) tulevat kaikki pyöreäselkäisyydestä. Siihen on paras ja käytännössä ainut kunnolla toimiva apu istuminen yläkroppa rennossa mutta liikeaktiivisessa, hyvässä ”seisomaryhdissä” ja jalat tuettuina istuinluista muita mikrovirtauksia juuri häiritsemättä. Tämä ihmetemppu voidaan tehdä keskiraollisella ja keinuvalla satulatuolilla joka on varmasti muotoiltu ihmisen anatomian mukaan (useimmat eivät ole).
Lue kommentti