Tahmeat, mauttomat aamiaismuistot ovat historiaa, kun teet puuron kokki Teresa Välimäen ohjeilla.

Raakel Lignell vannoo kunnon aamiaisen nimiin painonhallinnassa. Kokki ja ruokatoimittaja Teresa Välimäki auttoi Raakelia kehittelemään lempipuuroaan niin, että siihen tulee vaihtelua.

Hyvä kaurapuuro

4 annosta

5 dl vettä
5 dl mantelimaitoa
4 dl kaurahiutaleita
hyppysellinen suolaa
0,5 tl kanelia
(1-2 rkl neitsytkookosöljyä)
puuron tuunaamiseen:
banaaniviipaleita, marjoja, hunajaa, pähkinärouhetta, siemeniä, raejuustoa tai hilloa

1. Sekoita kaikki puuroainekset kattilassa ja kuumenna kiehuvaksi. Hauduttele miedolla lämmöllä noin 10 minuuttia.

2. Kauho puuro kulhoihin ja mausta puurosi maun ja aamunfiiliksen mukaan!

Vinkkejä

Käytä puuroon rohkeasti erilaisia hiutaleita, kuten ruis-, hirssi- tai riisihiutaleita, niin saat aamuihin vaihtelua.

Kokeile myös keittää puuro vaikkapa kookosmaitoon, maku on aivan toinen!

Kaikista paras puuro syntyy kun laitat hiutaleet veteen turpoamaan jo illalla ja keität puuron loppuun aamulla, samettista!

Resepti: Teresa Välimäki / Raxun rinnalla – kohti pysyvää painonhallintaa, Sanoma Media Finland 2014

Tiedustelut:Raxun sinivalkoinen kuviollinen paita, JAP/ L-Fashion Group/ PR 044 755 66 42. Teresan valkoinen paita, Lindex /0201 422 400, www.lindex.fi

Jos video ei toimi selaimellasi, voit katsoa sen myös  YouTubesta tästä linkistä.

Laulaja Irinan kanssa juttelimme mm. siitä, pitäisikö äideillä olla kotonaan oma ”man cave”, paikka jonne vetäytyä ihan omiin oloihinsa. Siis muu kuin keittiö! Entä missä Irina itse rentoutuu parhaiten?

Lue myös, miksi Irina on aina kammonnut konflikteja. Muistathan, että tilaajana voit lukea uuden lehden maksutta osoitteessa digilehdet.fi/hyva-terveys.

Kumara sometusasento, "somejumi", sotkee lantion ja rintakehän keskiasennon, joka on hyvän ryhdin a ja o. Katso videolta, miten löydät sen.

Brother John

Hyvän ryhdin peruspalikat kuntoon: näin haet lantion ja rintakehän keskiasennon

”Someselkä”, ”somehartiat” tai ”someniska” (”textneck”) tulevat kaikki pyöreäselkäisyydestä. Siihen on paras ja käytännössä ainut kunnolla toimiva apu istuminen yläkroppa rennossa mutta liikeaktiivisessa, hyvässä ”seisomaryhdissä” ja jalat tuettuina istuinluista muita mikrovirtauksia juuri häiritsemättä. Tämä ihmetemppu voidaan tehdä keskiraollisella ja keinuvalla satulatuolilla joka on varmasti muotoiltu ihmisen anatomian mukaan (useimmat eivät ole).
Lue kommentti