Kaikille avoimia talviuintitapahtumia järjestetään lokakuussa 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. Niissä on mahdollisuus tutustua talviuintiin ja kokea yhdessä, kuinka stressi jää avantoon.

Pulahda jo lokakuussa viileään veteen. Kylmä vesi parantaa vastustuskykyä, vilkastuttaa verenkiertoa, alentaa verenpainetta ja vahvistaa stressinsietokykyä. Lisäksi se auttaa reumaattisiin kipuihin ja niveltulehduksiin.

Suomen Latu aloittaa talviuintikauden 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. Tapahtumissa kokeneet talviuinnin harrastajat neuvovat noviiseja ja lajista kiinnostuneita. Teemana on perhetalviuinti ja paikalle halutaan houkutella sekä nuoria että vanhempia uimareita.

Talviuintia harrastaa noin 150 000 suomalaista, ja laji kasvattaa jatkuvasti suosiotaan terveysliikuntana.
Talviuintia ei yleensä mielletä urheiluksi, mutta terveysliikuntalajina se on saanut vahvan jalansijan.
”Säännöllinen pulahdus kylmään veteen pitää flunssat kurissa, vähentää stressiä ja parantaa unenlaatua”, kuvailee talviuinnin lajivastaava Hanna Okkonen Suomen Ladusta.
Hän muistuttaa, että laji sopii vaihdevuosioireista kärsiville ja myös lapsille aikuisten valvonnassa.

Lue lisää:

www.suomenlatu.fi/talviuintialkaa