Kehosi liikkuu kuin huomaamatta, kun etsit kauneutta ympäriltäsi - ja itsestäsi.

Joogaopettaja Kylli Kukk on tehnyt pienen tanssin, joka kaunistaa ulkoisesti ja sisäisesti. Samalla kun haet kauneutta taivaalta, maasta, oikealta ja vasemalta, vartalosi kiertyy. Selkäranka saa kaipaamaansa liikettä, verenkierto voimistuu ja lihakset vetristyvät. Tämä lempeä pikajumppa käy vaikka alkulämmittelystä.

Lisää lempeitä pikajumppia löydät täältä.

Laulaja Irinan kanssa juttelimme mm. siitä, pitäisikö äideillä olla kotonaan oma ”man cave”, paikka jonne vetäytyä ihan omiin oloihinsa. Siis muu kuin keittiö! Entä missä Irina itse rentoutuu parhaiten?

Lue myös, miksi Irina on aina kammonnut konflikteja. Muistathan, että tilaajana voit lukea uuden lehden maksutta osoitteessa digilehdet.fi/hyva-terveys.

Kumara sometusasento, "somejumi", sotkee lantion ja rintakehän keskiasennon, joka on hyvän ryhdin a ja o. Katso videolta, miten löydät sen.

Brother John

Hyvän ryhdin peruspalikat kuntoon: näin haet lantion ja rintakehän keskiasennon

”Someselkä”, ”somehartiat” tai ”someniska” (”textneck”) tulevat kaikki pyöreäselkäisyydestä. Siihen on paras ja käytännössä ainut kunnolla toimiva apu istuminen yläkroppa rennossa mutta liikeaktiivisessa, hyvässä ”seisomaryhdissä” ja jalat tuettuina istuinluista muita mikrovirtauksia juuri häiritsemättä. Tämä ihmetemppu voidaan tehdä keskiraollisella ja keinuvalla satulatuolilla joka on varmasti muotoiltu ihmisen anatomian mukaan (useimmat eivät ole).
Lue kommentti