Core tarkoittaa helppoa ja tehokasta keskivartalotreeniä. Laiskaksi tunnustautuva näyttelijä Niina Lahtinen innostui siitä heti.

Moni keskittyy vain vahvistamaan suoria vatsalihaksia, jolloin vatsalihasten kunto ja keskivartalon tuki jäävät helposti hieman vajaaksi. Korjataanpa asia ja tehdään tehotreeni syville ja vinoille vatsalihaksille.

Opettele 5 teholiikettä syville ja vinoille vatsalihaksille, niin saat vahvan selän ja litteän vatsan.

 –  Keskivartalo on mielestäni tärkein treenattava, sillä kaikki liikkeet kävelystä lähtien juontavat juurensa sinne. Keskivartalo on myös tosi ongelmallinen – varsinkin meillä synnyttäneillä naisilla. Ryhti lysähtää milloin mihinkin
suuntaan ja vatsa pullahtaa. Pitäisi aina olla personal trainer muistuttamassa, että vatsa sisään, Niina Lahtinen sanoo.

Seuraava core-treeni laittaa syvät ja vinot vatsalihakset töihin. Saat vahvemman keskivartalon ja litteämmän vatsan.

Tee ohjelma kiertoharjoitteluna. Tee kutakin liikettä 10–15 toistoa. Tee 2–3 kierrosta. Lisää toistojen ja kierrosten määrää vatsalihasten vahvistuessa.

Asiantuntijana liikuntavalmentaja, LitM Eija Holmala

Kaipaatko lempeää taukojumppaa tai tiukkaa lihastreeniä? Lisää jumppavideoita löydät täältä.

Säveltäjä ja tuottaja Leri Leskinen keskittyy ennen tärkeää esiintymistä hengittämiseen. Videolla Leri kertoo tärkeät rituaalinsa ennen h-hetkeä.

Mikä luovassa työssä on kaikkein vaikeinta?  Entä mikä on muusikon suurinta herkkua viikonloppuisin? Lue Hyvä terveys 5/18!

Muistathan, että tilaajana voit lukea lehden maksutta osoitteessa digilehdet.fi/hyvaterveys

Vanhempi saa tyriä ja töppäillä, olla epäoikeudenmukainenkin. Täydellisyyttä ei kannata tavoitella, muistuttaa lastenpsykiatri.

Lue myös, miksi hulluttelu on Jari Sinkkosen mielestä tärkeää.

Muistathan, että tilaajana voi lukea Hyvä terveys -lehteä maksutta osoitteessa digilehdet.fi/hyvaterveys/