Juontaja Maria Jungner saa lisää tehoa pilatestreeniinsä pallosta. Katso video ja opi vinkit!

”Pallo todella pistää keskivartalon töihin. Lisäksi ei ole pelkoa, että liikkeet tekee väärin, koska muuten pallo ei pysy paikallaan”, Maria Jungner sanoo.

Vatsalihastreeni pilatespallolla

 Selkälihastreeni pilatespallolla

 

 Asiantuntijana liikuntavalmentaja, LitM Eija Holmala

Lisää jumppavideoita löydät täältä.

Pienellä pilatespallolla tehty jumppa sopii kaikille, jotka haluavat voimistaa kehon syviä lihaksia tehokkaasti mutta lempeästi. Tutut kehonhallintaliikkeet saavat pallosta mukavaa lisätehoa.

Pilatespalloja

löytyy erilaisia, halkaisijaltaan 18–25 cm. Palloja on sekä valmiiksi täytettyjä että tyhjiä, jolloin pallon voi täyttää itse sopivan kovaksi.

 

Laulaja Irinan kanssa juttelimme mm. siitä, pitäisikö äideillä olla kotonaan oma ”man cave”, paikka jonne vetäytyä ihan omiin oloihinsa. Siis muu kuin keittiö! Entä missä Irina itse rentoutuu parhaiten?

Lue myös, miksi Irina on aina kammonnut konflikteja. Muistathan, että tilaajana voit lukea uuden lehden maksutta osoitteessa digilehdet.fi/hyva-terveys.

Kumara sometusasento, "somejumi", sotkee lantion ja rintakehän keskiasennon, joka on hyvän ryhdin a ja o. Katso videolta, miten löydät sen.

Brother John

Hyvän ryhdin peruspalikat kuntoon: näin haet lantion ja rintakehän keskiasennon

”Someselkä”, ”somehartiat” tai ”someniska” (”textneck”) tulevat kaikki pyöreäselkäisyydestä. Siihen on paras ja käytännössä ainut kunnolla toimiva apu istuminen yläkroppa rennossa mutta liikeaktiivisessa, hyvässä ”seisomaryhdissä” ja jalat tuettuina istuinluista muita mikrovirtauksia juuri häiritsemättä. Tämä ihmetemppu voidaan tehdä keskiraollisella ja keinuvalla satulatuolilla joka on varmasti muotoiltu ihmisen anatomian mukaan (useimmat eivät ole).
Lue kommentti