Tämä tehotreeni ei vie aikaa eikä vaadi tilaa. Se onnistuu vaikka hotellihuoneessa, joten laulaja Laura Voutilainen aikoo ottaa sen keikkaohjelmistoonsa.

Sykkeen saa nopeasti nousuun monipuolisella aerobisella lihaskuntotreenillä, jonka voit tehdä sisällä tai ulkona. Tämä harjoitus ei kestä kauan mutta kaloreita kuluu ja keho kiinteytyy.

– Jos teen nämä liikkeet putkeen ja kolme kierrosta hyvällä tempolla, saan herättelevän, energisoivan ja hikisen treenin hotellihuoneessa ennen suihkua ja illan keikkaa.

Tee seuraavat liikkeet kiertoharjoitteluna, kussakin liikkeessä toistoja 10—20 suhteellisen reippaalla vauhdilla, niin syke pysyy koko ajan melko ylhäällä. Tee kierros uudelleen 2—4 kertaa. Treeni on tehty 10—15 minuutissa. Lisää toistojen ja kierrosten määrää kunnon kehittyessä.

Kyykkyjännehypyt

 

Seiso jalat lantion leveydellä. Kyykisty syvälle alas ja ponnista alhaalta suoraan ylös käyttäen tehokkaasti jalkoja. Kädet nousevat ylös.

Muista: Pidä varpaat ja polvet samalla linjalla. Kyykistyessä kantapäät pysyvät alustassa.

Vaikutusalue: Reidet sekä hengitys- ja verenkierto-elimistö.

Jalan sivunostot

Seiso jalat yhdessä. Kädet ovat vartalon sivulla. Kyykisty alas. Nouse ylös nostamalla oikea jalka sivulle. Nosta samalla myös kädet sivukautta ylös.

Pidä jalka sivulla ja vedä kädet koukkuun puristaen sormet nyrkkiin ja vetäen lavat yhteen. Ojenna kädet takaisin ylös.

Laske jalka ja kädet alas ja kyykisty uudelleen. Nouse ylös nostaen nyt vasen jalka sivulle.

Muista: Pidä varpaat ja polvet samalla linjalla. Kyykistyessä kantapäät pysyvät alustassa. Pidä myös lantio paikalla jalan sivunostossa. Tee käsillä tehokkaasti töitä.

Vaikutusalue: Reidet, loitontajat, selkä ja olkapäät.

Vatsarutistus

Käy selin makuulle. Jalat ovat ojennettuna suorina ylös, kädet ovat vartalon sivulla, t-asennossa. Nosta ylävartalo vatsaa rutistamalla ylös ja vie oikea käsi vasempaan nilkkaan. Vasen käsi nousee myös hieman irti alustasta. Laske oikea jalka suorana hallitusti alas melkein alustaan. Vaihda sitten toisin päin, vie vasen käsi oikeaan nilkkaan ja vasen jalka laskeutuu alas.

Muista: Pysy koko ajan vatsarutistuksessa. Pidä jalka ja käsi irti alustasta koko liikkeen ajan.

Vaikutusalue: Vatsalihakset, myös syvemmät.

Katso myös:

Laulaja Heidi Kyrö kokeilee tehokasta loikkatreeniä

Näyttelijä Sari Puumalainen näyttää kuinka hiirikäsi vetreytyy

Näin saat 5 vuotta pois kasvoilta meikillä

Laulaja Irinan kanssa juttelimme mm. siitä, pitäisikö äideillä olla kotonaan oma ”man cave”, paikka jonne vetäytyä ihan omiin oloihinsa. Siis muu kuin keittiö! Entä missä Irina itse rentoutuu parhaiten?

Lue myös, miksi Irina on aina kammonnut konflikteja. Muistathan, että tilaajana voit lukea uuden lehden maksutta osoitteessa digilehdet.fi/hyva-terveys.

Kumara sometusasento, "somejumi", sotkee lantion ja rintakehän keskiasennon, joka on hyvän ryhdin a ja o. Katso videolta, miten löydät sen.

Brother John

Hyvän ryhdin peruspalikat kuntoon: näin haet lantion ja rintakehän keskiasennon

”Someselkä”, ”somehartiat” tai ”someniska” (”textneck”) tulevat kaikki pyöreäselkäisyydestä. Siihen on paras ja käytännössä ainut kunnolla toimiva apu istuminen yläkroppa rennossa mutta liikeaktiivisessa, hyvässä ”seisomaryhdissä” ja jalat tuettuina istuinluista muita mikrovirtauksia juuri häiritsemättä. Tämä ihmetemppu voidaan tehdä keskiraollisella ja keinuvalla satulatuolilla joka on varmasti muotoiltu ihmisen anatomian mukaan (useimmat eivät ole).
Lue kommentti