Tämä tehotreeni ei vie aikaa eikä vaadi tilaa. Se onnistuu vaikka hotellihuoneessa, joten laulaja Laura Voutilainen aikoo ottaa sen keikkaohjelmistoonsa.

Sykkeen saa nopeasti nousuun monipuolisella aerobisella lihaskuntotreenillä, jonka voit tehdä sisällä tai ulkona. Tämä harjoitus ei kestä kauan mutta kaloreita kuluu ja keho kiinteytyy.

– Jos teen nämä liikkeet putkeen ja kolme kierrosta hyvällä tempolla, saan herättelevän, energisoivan ja hikisen treenin hotellihuoneessa ennen suihkua ja illan keikkaa.

Tee seuraavat liikkeet kiertoharjoitteluna, kussakin liikkeessä toistoja 10—20 suhteellisen reippaalla vauhdilla, niin syke pysyy koko ajan melko ylhäällä. Tee kierros uudelleen 2—4 kertaa. Treeni on tehty 10—15 minuutissa. Lisää toistojen ja kierrosten määrää kunnon kehittyessä.

Kyykkyjännehypyt

 

Seiso jalat lantion leveydellä. Kyykisty syvälle alas ja ponnista alhaalta suoraan ylös käyttäen tehokkaasti jalkoja. Kädet nousevat ylös.

Muista: Pidä varpaat ja polvet samalla linjalla. Kyykistyessä kantapäät pysyvät alustassa.

Vaikutusalue: Reidet sekä hengitys- ja verenkierto-elimistö.

Jalan sivunostot

Seiso jalat yhdessä. Kädet ovat vartalon sivulla. Kyykisty alas. Nouse ylös nostamalla oikea jalka sivulle. Nosta samalla myös kädet sivukautta ylös.

Pidä jalka sivulla ja vedä kädet koukkuun puristaen sormet nyrkkiin ja vetäen lavat yhteen. Ojenna kädet takaisin ylös.

Laske jalka ja kädet alas ja kyykisty uudelleen. Nouse ylös nostaen nyt vasen jalka sivulle.

Muista: Pidä varpaat ja polvet samalla linjalla. Kyykistyessä kantapäät pysyvät alustassa. Pidä myös lantio paikalla jalan sivunostossa. Tee käsillä tehokkaasti töitä.

Vaikutusalue: Reidet, loitontajat, selkä ja olkapäät.

Vatsarutistus

Käy selin makuulle. Jalat ovat ojennettuna suorina ylös, kädet ovat vartalon sivulla, t-asennossa. Nosta ylävartalo vatsaa rutistamalla ylös ja vie oikea käsi vasempaan nilkkaan. Vasen käsi nousee myös hieman irti alustasta. Laske oikea jalka suorana hallitusti alas melkein alustaan. Vaihda sitten toisin päin, vie vasen käsi oikeaan nilkkaan ja vasen jalka laskeutuu alas.

Muista: Pysy koko ajan vatsarutistuksessa. Pidä jalka ja käsi irti alustasta koko liikkeen ajan.

Vaikutusalue: Vatsalihakset, myös syvemmät.

Katso myös:

Laulaja Heidi Kyrö kokeilee tehokasta loikkatreeniä

Näyttelijä Sari Puumalainen näyttää kuinka hiirikäsi vetreytyy

Näin saat 5 vuotta pois kasvoilta meikillä

Säveltäjä ja tuottaja Leri Leskinen keskittyy ennen tärkeää esiintymistä hengittämiseen. Videolla Leri kertoo tärkeät rituaalinsa ennen h-hetkeä.

Mikä luovassa työssä on kaikkein vaikeinta?  Entä mikä on muusikon suurinta herkkua viikonloppuisin? Lue Hyvä terveys 5/18!

Muistathan, että tilaajana voit lukea lehden maksutta osoitteessa digilehdet.fi/hyvaterveys

Vanhempi saa tyriä ja töppäillä, olla epäoikeudenmukainenkin. Täydellisyyttä ei kannata tavoitella, muistuttaa lastenpsykiatri.

Lue myös, miksi hulluttelu on Jari Sinkkosen mielestä tärkeää.

Muistathan, että tilaajana voi lukea Hyvä terveys -lehteä maksutta osoitteessa digilehdet.fi/hyvaterveys/