Kuva Shutterstock
Kuva Shutterstock

Mustikat ja kaurapuuro ovat mummohyvää, joka rauhoittaa temppuilevan mahan. Tuorepuuro ja kaurajogurtti käyvät samaan vaivaan.

  1. Tuorepuuro Kaurasta on helppo tehdä tuorepuuroa. Laita kaurahiutaleet edellisiltana nesteeseen jääkaappiin jyvien, rusinoiden, siemenien, taateleiden kanssa. Aamulla voit lisätä puuroon runsaasti marjoja, hiukan hunajaa. 
  2. Kaurajogurtti Tuorepuurosta voi tehdä myös jugurttia. Laita 2 dl kaurahiutaleita 4 desilitraan vettä yöksi jääkaappiin. Liotus esikäsittelee viljan ja vapauttaa ravintoaineet ruoansulatusta varten. Sekoita tehosekoittimella. Voit lisätä psylliumia, guarkumia tai chiasiemeniä, jotta kaura saostuu hiukan.

Nauti molemmat marjojen ja hunajan kanssa. 

 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
ManWhoKnows

Täydennyksenä uutiseen tärkeä lisäys:
Yksi tehokkaimmista ja helpoimmista keinoista parantaa vatsan hyvinvointia on istua hyväryhtisenä, jolloin suolen peristalttinen aaltomainen ja suolen sisällystä eteenpäin pumppaava aaltomainen liike toimii hyvin eikä suoli ole haitallisesti kasaan puristuneena kuten normaalisti huonoryhtisessä istunnassa.

Hyväryhtisyys saavutetaan helpoimmin keskirakoisella keinuvalla satulatuolilla, säädettävällä pöydällä ja lähes silmien tasalla olevilla monitoreilla (miel 3 kpl työtehon vuoksi) sekä lantiosta ja vatsan alueelta väljillä vaatteilla, sekä ainakin kerran tunnissa jaloittelemalla.

Kuidun syönti pitäisi 5-kertaistaa normaalista, ns. ”kivikautiselle” tasolle. Suoliterveyden lisäksi näin monet muutkin asiat paranevat mm. veren rasva-arvot, vastustuskyky, mielenterveys ja aivojen terveys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla