Kuva Shutterstock
Kuva Shutterstock

Tiedäthän, että istuminen tappaa. Tee siis tikusta asiaa ja nosta pylly tuolista mahdollisimman usein.

Uuden tutkimuksen mukaan yli 8 tunnin päivittäinen passiivisuus lisää muun muassa sydäntautien, diabeteksen ja lihavuuden riskiä.

Miten päätteeseen sidottu konttorirotta voisi lisätä isojen lihastensa työtä?

Jos sähköpöytää ja satulatuolia ei heti saakaan, voi ainakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
  • pitää kahvitauot seisten
  • kulkea portaita hissin sijaan
  • kävellä kollegan luo
  • ottaa jalat alleen vähän väliä.

Ihmeitä ei tarvitse tehdä, sillä Jyväskylän yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan vähäinenkin säännöllinen liikehdintä pöydän, tietokoneen ja tuolin kolmiosta lisää isojen lihasten käyttöä ja parantaa veren insuliini- ja rasva-arvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

 

Oireita on.

Luin artikkeli ajatuksen kanssa enkä hutaisten sieltä täältä ja sain juuri sen tiedon minkä tarvitsin. Terveyskeskuksessa ei aina uskota kun kertoo sydänoireistaan, jatkotutkimuksiin on turha luulla pääsevänsä jos ei kohtausta saa lääkärinvastaanoltolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla